Pagina's

donderdag 8 september 2022

#WOT Bevreesd

 Nou, het lijkt erop dat ik een thema heb gevonden voor de donderdag, namelijk #WOT. 

WAT??

#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die donderdag, dat door Ipixitude verzonnen wordt. Meerdere mensen doen mee, begreep ik. Vandaag mijn eerste #WOT

Bevreesd: 1) bang, 2) angstig

Hoewel ik me er niet continue van bewust ben, ben ik eigenlijk altijd bang dat er iets met de kinderen is. Of met mijn man, maar die is dichterbij, dus weet ik beter hoe het met hem gaat. Gevoelsmatig. Soms ben ik ook gewoon bang, dat het contact met de kinderen steeds meer zal verwateren. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg mogelijkheden om contact te houden en hoeven we niet meer te wachten op een brief of telefoontje. 

Soms ben ik ook bang dat één van mijn vele pijntjes iets ernstig zal blijken te zijn. Vooral de pijntjes rond m'n middenrif, zoals Tietze, waarvan de pijn zich rond de hartstreek manifesteert. Dat is gewoon een spannende plek voor mij. Voor iedereen waarschijnlijk. 

Verder zie ik mezelf niet echt als een angsthaas, als er maar geen spinnen in de buurt zijn. Daar gruwel ik toch wel van, hoewel ik de kleintjes steeds beter kan hebben. Ik ga ondanks alles vrij vrolijk en welgemoed door het leven. Ik kan wel bang zijn, dat ik mij voor iets opgegeven heb, dat ik niet zal kunnen. Zoals het schrijven van een boekbespreking (hier kom ik nog wel eens op terug) of elke week een blog schrijven voor #WOT.


Spinnenweb
Zo'n spinnenweb is dan wel weer mooi om te zien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten