Pagina's

dinsdag 13 september 2022

Wat gaan we kijken?

Originele cast ER

 Ineens was de serie weer dagelijks op televisie. ER, met George Clooney, Anthony Edwards en Noah Wyle. Maar ook Julianna Margulies en Maura Tierney. Dat zijn de namen waarmee het begon, maar verplegend personeel zoals Deezer D (Malik) en Yvette Freeman (Haleh) spelen vanaf het begin ook al mee. Juist deze mensen blijf je zien, van begin tot eind. Vertrouwde gezichten, die minder in het oog springen of naar de voorgrond gebracht worden, maar als beste op de hoogte zijn van het reilen en zeilen van de eerste hulp in Chicago's County General Hospital. 

Afijn, weer op tv dus. Ooit zo'n beetje de enige ziekenhuisserie en eentje waar we graag naar keken. Dus.. gingen we weer kijken. We namen de serie op, zodat we ook op onze eigen tijd konden kijken (en de reclames konden doorspoelen), tijdens het eten, met het bord op schoot. Jaja, niet gezond, ik weet het, maar heerlijk ontspannen.

Tot seizoen 13. Man en ik zaten klaar voor de tv en zagen tot onze verbazing een jonge dokter Carter en dokter Ross. Huh? Wat bleek, ze begonnen weer van voor af aan, alsof er niet nog vier seizoenen waren. Dat was jammer. 

Gelukkig bleken we de serie ook te kunnen streamen en zo zitten we nog steeds dagelijks gekluisterd aan de buis, om de levens van inmiddels andere doktoren te volgen. Tranen met tuiten huilden we bij het overlijden van zowel Mark Greene als Greg Pratt. Maar ook bij andere emotionele afleveringen, laten we wat tranen lopen. Nou, oké, sowieso bijna elke aflevering. Zo zijn wij. Maar wij hebben inmiddels ook seizoen 15 bereikt. Het laatste seizoen! 

En dan? Wat kijken we dan met ons bord avondeten op schoot? 

Voorzichtig zijn we aan het brainstormen. Man kijkt graag naar ziekenhuisseries, maar ook brandweer, politie en eerste hulp doet het goed. Zo kijkt hij al jaren Chicago PD, MD en Fire, First Watch, New Amsterdam, Rescue 9-1-1 en nog meer, geloof ik. Af en toe kijk ik mee, maar zoveel series, dat lukt me niet (ik moet ook nog lezen, tenslotte)

Omdat man al deze series keek en ik niet, vallen deze niet in de categorie 'die gaan we kijken', maar welke dan wél? 

Ikzelf dacht eigenlijk aan Grey's Anatomy. Deze serie keek ik samen met oudste tot seizoen 12 of 13. Man zag af en toe wat, maar maakte er vooral grapjes over. En waarom? Het is toch ook gewoon een ziekenhuisserie?  Man is nog niet overtuigd. Ik verheug me er al een beetje op. En ze zijn al bij seizoen 19, dus we kunnen nog lekker lang door ook!

Originele cast Greys Anatomie

Ja, ook van deze originele cast zijn uiteindelijk niet veel meer over. En hiervan gaan er nóg meer dood (spoiler, sorry) dus nog meer tranen. Ondertussen heeft man het alweer over Het kleine huis op de prairie (ook al zo'n jank-serie) of, om in ziekenhuisstijl te blijven, Dr. Quinn, Medicine Woman

Nouja, eerst ER maar uitkijken. We hebben nog even te gaan, maar niet lang.





2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. 😁

      Al die andere series beginnen ook eer, dus dat zou het ook maar zo kunnen worden.

      Verwijderen