Pagina's

maandag 26 september 2022

Trek maar een trui aan

Ze zijn er elk jaar weer, maar dit jaar zie ik het nóg vaker; de 'challenges' om je verwarming zo lang mogelijk uit te laten. Ik kan hier nooit zoveel mee. Het ene huis is het andere niet.  Degene die hard en triomfantelijk roept nog geen verwarming aan te hebben, kan het nog maar zo 20 graden hebben in huis, terwijl de ander mét verwarming aan het misschien tot een net niet comfortabele 19 brengt. 

De mensen, die hun verwarming vrij lang uit kunnen laten, zeggen ook 'ik trek gewoon eerst een trui aan'. Ehm, ja. Dat doe ik altijd al? Ik had geen Spartaanse opvoeding, maar als wij het koud hadden moest er toch éérst een trui aan. Voor mij is dat dus niet echt dé oplossing om geen verwarming aan te hoeven zetten. Het verbaast mij wel dat dat als eerste optie gegeven wordt. 

Natuurlijk komt hier een hoop frustratie bij mij bij kijken, want ik kan dus  niet tegen die dikke truien. En wol of fleece houdt gewoon veel beter warm dan katoen. Waar ik wél tegen kan is dikke sokken. En die kocht ik vandaag. Dat helpt ook. 


Verder springt onze verwarming automatisch aan, wanneer het in huis onder een bepaalde temperatuur komt. Dat is vaak nét iets te koud voor mij, maar ik probeer het nu zo te laten. Ik was al bezig met 'afharden'. 

4 opmerkingen:

  1. Het soort huis dat je hebt maakt inderdaad best veel uit denk ik. Wij wonen op het platteland, dus hier koelt het huis relatief snel af. Heerlijke sokken heb je aan! Ik houd mijn voeten altijd warm met Uggs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IK heb eens bij Uggs gekeken en ze lijken me onhandig, maar ik weet dat heel veel mensen er heel gek op zijn.

      Ja op het platteland heb je aan alle kanten wind. Bij ons wordt het pas echt koud bij de winterse oostenwind. Die staat dan pal op de gevel.

      Verwijderen
  2. Ik ben ook aan het afharden maar wanneer ik het met trui en extra sokken nog steeds stervenskoud heb, dan denk ik... toch even een half graadje erbij. Voor het gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk heb je! Kou is ook helemaal niet prettig aan de spieren

      Verwijderen