Pagina's

donderdag 1 september 2022

Mijn favoriete boek van de afgelopen maand

Vorige maand besloot ik tot een maandelijks themablog: mijn favoriete boek van de afgelopen maand. Op Hebban houd ik al maandelijks met een blog bij wat ik zoal gelezen heb, hier dus alleen de favoriet(en). 

In juli las ik veertien boeken en het was nog best een klus daar een favoriet uit te kiezen. De afgelopen maand las ik slechts vijf boeken en tot een paar dagen terug was het een uitgemaakte zaak wat mijn favoriet zou zijn. Maar toen begon ik in Godsgraf, deel twee van de Nimmernachttrilogie van Jay Kristoff. Een erg spánnende trilogie. Zo spannend dat ik, zodra ik deel twee uit had, deel drie aanschafte. Voor de e-reader, want naast spannend zijn de boeken ook dik. 719 pagina's telt het derde deel Duistere Dageraad

Wat mijn favoriete boek van de afgelopen maand zou zijn, was ineens niet meer zo zeker. Maar toch..


Mijn favoriet blijft toch Sterk als een Leeuw van David Samwel. Het is een waar gebeurd verhaal van een jongen die geadopteerd is. Zijn Nederlandse ouders zijn fantastische mensen, maar David blijft toch zitten met vragen over zijn afkomst. Hij zoekt controle en die krijgt hij over eten. Eerlijk en open vertelt hij over zijn anorexia. Wat het met hem doet. Hoe goed het voelt om controle te hebben. Hoe moeilijk het is deze ziekte te boven te komen. 

Sterk als een Leeuw is een aangrijpend en bijzonder verhaal en ik ben blij dat ik het gelezen heb. 









(af en toe wel ontzettend jammer, dat je niet makkelijk 2 foto's naast elkaar kunt zetten.. of het kan wel en ik heb nog niet ontdekt hoe)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten