Pagina's

vrijdag 30 september 2022

Mijn favoriete boek van september

Het is goed dat ik van de meeste boeken direct na het lezen even kort opschrijf wat ik ervan vond, want na een paar andere boeken kan dat speciale gevoel alweer voorbij zijn. 

Dat geldt in elk geval voor mijn boek van deze maand. NU denk ik "natuurlijk is Fairy Tale van Stephen King mijn favoriete boek van afgelopen maand". Maar dan lees ik mijn korte reactie op Duistere Dageraad van Jay Kristoff. Deel drie van de Nimmernacht-trilogie:

Deel drie van deze trilogie gaat verder waar deel twee stopte. Dit boek heeft een verhaal, waar m'n oren van suizen zo spannend, met voetnoten, waarin de schrijver zich vol humer tot de lezer richt. De eerdere boeken van de serie spelen een bijzondere rol in dit verhaal. Het was een genoegen om te lezen. De ontknoping was explosief en toen hij uit was, moest het stof in mijn hersenen even weer neerdalen
Hoe ik ook genoot van de twee boeken van King in september, dit heb ik daar niet bij gevoeld. Mijn favoriete boek van september is dus duidelijk Duistere Dageraad 

 

Neemt niet weg dat ik Fairy Tale iedereen kan aanraden. Geen horror van King, wel fantasy, kameraadschap en spanning. Op Hebban kun je zien wat ik verder las. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten