Pagina's

maandag 5 september 2022

Lijstjes? Lijstjes!

Het is september en de herfst zit weer in de maand. Een terugkerend thema voor mij én (dus) op deze blog, want ik heb er helemaal geen zin in, in herfst en winter. Nooit eigenlijk. Op verschillende manieren heb ik mijzelf in het verleden daarom geprobeerd op te peppen. 

Zo begon ik in 2016 met een serie Count your blessings, elke maand op de 21e gepost, en het jaar daarop met een serie Hier word ik vrolijk van. Die laatste kwam meer hap snap en had als voordeel dat ik geen lijstje van vijf hoefde dingen hoefde te maken. Op zich ben ik altijd wel vrolijk en blij, maar één keer per maand vijf 'blessings' benoemen bleek nog een hele klus. Het nadeel van mijn 'vrolijke' blogs, was dat ze dus niet per se op een bepaald tijdstip hoefden te verschijnen en het (daardoor?) niet echt van de grond kwam. 

Dus, en nu

Naast geklaag over pijn en regen en kou is het natuurlijk altijd fijn te lezen dat jullie blogger ook nog leuke dingen ziet in het leven. Bovendien lees ik op Blogtrommel dat lijstjespost hartstikke populair zijn en dus mogelijk meer lezers opleveren. Nadeel voor mij is dus dat het best lastig kan zijn die lijstjes te produceren. En dan ook nog op een leuke en originele manier hè, je trekt niet zomaar lezers. 

Een ander voordeel van weer een 'Hoe helpen we Ria de winter door'-blog is een regelmatig thema. Ik noemde het al eerder, geloof ik, maar het lijkt me leuk en handig, een paar thema's. Zo heb ik m'n favoriete boek van de afgelopen maand al twee keer gepost, bijvoorbeeld. En met meer thema's kan er ook meer regelmaat komen, ook als ik geen inspiratie heb. Wie weet, misschien ga ik zelfs plannen!

Nu is alleen nog de vraag of ik zegeningen ga tellen of vertellen wat mij opvrolijkt in donkere en koude dagen. Maak ik een nieuw thema, of haal ik een oude uit het stof. Maak ik lijstjes of schrijf ik voor de vuist wat weg. Ik denk er nog even over. 

Voor de vindbaarheid en leesbaarheid had ik van deze blog natuurlijk ook in lijstjesvorm kunnen gieten. De voor en tegens van een thema op een rijtje. Zo kom ik al schrijvend en schrappend de winter door.


Zonnebloemen
Zonnebloemen maken mij altijd vrolijk, maar deze waren wel snel treurig hoor 
Dezelfde zonnebloemen hingen een paar dagen later al triest omlaag


Geen opmerkingen:

Een reactie posten