Pagina's

vrijdag 23 september 2022

Wat is er te missen?*

 Dit jaar dronk ik alleen alcohol tijdens de vakantie en twee keer bij een etentje. Verder dronk ik bij visites, etentjes, feestjes, leesclub en tijdens weekenden, thee, soms koffie en verder fris en ik genoot van het gezelschap. Ik genoot uiteraard ook van het drinken, want thee, koffie en bruisend water zijn ook gewoon lekker. Geen alcoholhoofdpijn beviel ook heel goed. (helaas was er nog wel veel hoofdpijn-zonder-alcohol)

Alles goed dus. 

Alleen... vandaag besefte ik dat ik niet zozeer de alcohol mis, als wel het alcoholmoment

Zoals ik al zei, vind ik thee en bruiswater heerlijk. Maar het is niet speciaal. Ik heb wel speciale theeën en probeer steeds weer iets nieuws qua mixjes met dat bruiswater, maar een echt 'glaasje wijn met kaasjes'-moment heb ik er nog niet van kunnen maken op de vrijdagavond. Misschien is dat ook, doordat ik de kaasjes niet heb, zou kunnen. 

Nee, dat is het natuurlijk niet. Het is gewoon dat ik nooit meer iets speciaals drink. Nooit dat moment van een flesje open maken, glaasje inschenken en met een zucht neerploffen op de bank (voorzichtig, zodat er niets over de rand gaat). Geen verwenmomentje en ~Weekennnd

Daar moet ik toch nog wat op vinden. 

Mijn avatar van Facebook in een hangmat met een cocktail
Cheers



*Ja, dat is een Anglicisme 'What's there to miss?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten