Pagina's

zondag 13 november 2022

Nog ééntje dan

In mei schreef ik een hele blog over de laatste boekjes/schriftjes die ik zou kopen. Deze zijn herschrijfbaar, dus heel lang te gebruiken. Helemaal top. Nog steeds ben ik erg blij met de toen aangeschafte boekjes. 

Er is een nadeel: NU loop ik door diverse (boek)winkels met heel veel hele mooie schrijfboekjes en schriftjes in de verkoop en ik mag ze NIET kopen. Het kán niet. Zou ik niet meer doen. Niet nodig, hoe mooi ook. En oh, wat is dát moeilijk zeg. Elke keer sta ik weer verlangend met zo'n boekje in m'n hand, bijna balend dat ik mijn herschrijfbare exemplaren kocht. Bijna hè. Want ik weet, zoveel deed ik nooit met de boekjes die ik wél kocht. Sterker nog, een hele stapel is in m'n minibieb beland en ik hoop dat de nieuwe eigenaren ze waarderen voor wat ze voor mij betekenden. 

Het ging dus heel goed. Ook de schetsboekjes (heel anders dan schrijven, toch? En m'n herschrijfbare boekjes zijn niet zo geschikt voor tekenen) liet ik links liggen. Tenslotte liggen er ook daarvan nog een paar half gebruikt in de kast. Niet doen. Liggen laten. 

Tot gisteren.

Bij een goedkope winkel, bij allen bekend, waar heel veel leuke dingen te koop zijn (die winkel, waar je voor één ding heen gaat, want lekker goedkoop, en dan met een tas vol de deur uitgaat, wetend dat je weer teveel gekocht hebt) Afijn, die winkel dus heeft een zwart schetsboek. Zwart. Van buiten én binnen. Dát is speciaal, die had ik nog niet! Voorop staat dat je erin kan werken met inkt, potlood, (olie)pastel en houtskool. Dat laatste lijkt me niet zichtbaar, maar wel te doen, maar goed. Thuis heb ik ook nog gelpennen, waarmee ik er ook in zou kunnen schrijven. Dacht ik. 

En dan stond er ook nog een mooie tekening van een leeuw voorop. Ik was verkocht. 

Dus.. ik zocht net mijn gelstiften, die ik heb ik dus niet meer. Dat is wel jammer. De paar die nog ergens in een etui zaten, zijn zo uitgedroogd dat ze niet meer zichtbaar zijn op zwart. Wel is er nog heel veel pastelkrijt, wat er fantastisch uitziet op een zwarte achtergrond, en ja, ik wilde hier al een tijdje weer heel graag wat mee gaan doen. En pastelkrijt blijft goed om mee te werken, dat scheelt. 

Dus

Nu moet ik wel. 

Maar kijk hoe mooi dat boekje er uitziet! En het kostte echt bijna niets! Geen wonder dat ik voor de bijl ging. Nog één keer. Eéntje maar. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten