Pagina's

dinsdag 29 november 2022

Hij zit erin

 "De komende rustig aan doen, dus niet springen of rennen", zegt de aardige dame die mij vanmorgen mijn hielspoorinjectie gaf. Alsof dat überhaupt een optie was. 

Ik heb goede moed. De vorige injectie in april werkte gelijk goed, voor zover ik me kan herinneren. Het kan zijn dat ik daardoor teveel ineens gedaan heb. Dat we op vakantie naar Portugal gingen, heeft misschien ook niet geholpen. 

Dit keer heb ik een plan. 

Allereerst heb ik vandaag vrij genomen. Mijn plan voor vandaag is zitten met m'n voet(en) omhoog. Natuurlijk wel regelmatig opstaan, voor de broodnodige beweging, thee en daarop logischerwijs volgend toiletbezoek. Als dat me niet in beweging zet, is het m'n horloge wel, die me vertelt dat ik alweer bijna een uur zit. (drammer)

Vervolgens de fysiotherapeut. Gisteren zag ik op de internetsite van onze fysiotherapeut dat ze zowaar een hielspoorbehandeling hebben. Misschien was het handig geweest als ik dat eerder ontdekt had. Mijn bedoeling is nu een afspraak, wanneer de voet beter lijkt te gaan. Hopelijk volgende week. Met hem wil ik dan een plan opstellen, om een volgende hielspoorblessure te voorkomen en m'n conditie weer wat op te bouwen. Klinkt goed, toch? 

En wanneer lijkt dat wandelen weer een optie is, meld ik mij opnieuw aan bij de app Ommetje, zodat deze mij weer stimuleert het dagelijks wandelen vol te houden. Dat gaat vast wel lukken, want juist in het begin krijg je vaak medailles, en daar ben ik gek op. Bovendien is het prettig om op zo'n app dagelijks te zien, hoelang je je uitdaging al volhoudt. 

Maar nu eerst rustig aan doen. Tv kijken en lezen. Misschien krijg ik deze maand nog een tweede boek uit. Wie weet. 

Mijn blote voeten in de Noordzee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten