Pagina's

donderdag 17 november 2022

#WOT: Kissebissen

Kissebissen: 1) Bakkeleien 2) Hakketakken 3) Harrewarren 4) Herrebekken 5) Kibbelen 6) Kiften  
 www.encyclo.nl

Wat een heerlijk ouderwets woord. Kissebissen. Doet me denken aan m'n oma (ja, zo ouderwets dus) die vaak kissebiste met m'n opa. "Maar", zei ze dan, "we vinden het goedmaken ook heerlijk." Tot zover mijn oma. 

Met een vriendin, waar ik een tijdje bij inwoonde, kon ik goed harrewarren tijdens boodschappen doen. "Daar heb je hen weer", kon de groenteboer dan wel eens lachend verzuchten. We werden nooit boos op elkaar, we hadden alleen veel woorden nodig om tot een besluit te komen. Denk ik. En dat was dan alleen nog maar over het eten.

Mijn man en ik lijken het soms standaard niet met elkaar eens. Dat kan leiden tot gekissebis, ja. Een beetje onschuldig wat heen en weer pingpongen met woorden. Ruzie hebben we eigenlijk nooit. Gelukkig. Wel heel veel lol, door de manier waarop we het weer eens met elkaar oneens zijn. Nooit over grote en belangrijke zaken. En al helemaal niet zo als mijn opa en oma. We hebben dus ook nooit wat goed te maken, zou je kunnen denken, maar dat zal de pret niet drukken. Saai is het in elk geval nog niet.

 




#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Machtige Muizenissen voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door @ireenbertholee verzonnen wordt.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten