Pagina's

zondag 27 november 2022

(Niet) lezen

Het is vandaag, zoals elke laatste zondag van de maand, uitleesdag op Hebban. Over het algemeen zit ik op betreffende dag middenin een boek of ik heb er net één uit. Vandaag is dat niet het geval. 

Wat is er aan de hand? 

Ik weet het niet, maar ik heb afgelopen maand amper gelezen. Één boek las ik, en niet eens een heel dik exemplaar. Tweeëneenhalve week deed ik over dat boek. Een tweede boek sleep ik al anderhalve week lang overal mee naar toe, maar ik kwam niet verder dan de proloog.

Ik heb wel kaartjes geschreven voor postcrossing, daar zat ook een hele vrije middag in, en boeken geregistreerd voor bookcrossing. Ja, ook weer een middag. Maar dat verklaart niet slechts één boek in deze maand. 

Wat deed ik wel?
De eerste week van november was ik druk met de beide kinderen thuis en een familiefeest. Daarna deed ik vooral spelletjes op de telefoon, keek herhalingen van komedies op televisie en zat wat te internetten. Ondertussen zat ik met een 'onbestendig gevoel', zoals Koffiedigitalix dat zo mooi noemt.   

In elk geval wordt het deze maand niet moeilijk om het mooiste boek uit te kiezen. Kan ik mooi die van oktober ook nog even doen, aangezien ik daar de eerste week van november dus geen tijd voor had (en ik het gewoon vergeten was) Of misschien lees ik eindelijk dat boek uit, dat ik nou ook al anderhalve week overal mee naartoe neem. 


Dwarsligger De schaduwvriend van Alex North


Geen opmerkingen:

Een reactie posten