Pagina's

maandag 28 november 2022

(Kerst)kaartjes

Ik houd van post, zowel het sturen als ontvangen. Daarom doe ik al jaren aan postcrossing, natuurlijk. Kerstkaarten stuur ik ook elk jaar weer, ook naar mensen die ik amper zie. Gewoon leuk. Helaas krijg ik er steeds minder terug, maar zo gaan die dingen.

Een (paar?) jaar terug ontdekte ik de mogelijkheid om via het ouderenfonds kerstkaarten te sturen naar, je raadt het al, ouderen. Naar mensen die vaak niet zoveel contacten meer hebben, ook geen nieuwjaarswensen via internet zien en graag post ontvangen. 

In de loop van het jaar vergeet ik dit soort acties altijd, maar gelukkig is er elk jaar weer een andere manier waarop ik ermee in aanraking kom. Dit keer kwam ik via de webloggerlijst (of twitter?) op het blog van Jennnsfigments en zij roept op om kaartjes te schrijven voor ouderen. Het adres waar de kaartjes heen moeten en voor wanneer je ze moet sturen, samen met wat andere tips, staan in haar blog. 

Fijn dat ik het weer vond!

Gelukkig heb ik ook al een goede hoeveelheid kerstkaarten aangeschaft (Linda Rusconi heeft leuke!) en decemberzegels zijn inmiddels ook in huis, dus  ik kan weer los.


Velletjes decemberzegels met een kersthuisje

2 opmerkingen:

  1. Wat een warmhartig initiatief! Mooi om op die manier het leven van andere mensen een beetje te verlichten. De decemberregels zien er prachtig uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een fijn idee dat je mensen écht blij maakt met een kaartje :-)

      Verwijderen