Pagina's

zondag 29 mei 2022

Weer thuis

Afgelopen maandag reisden we naar huis. Hoe makkelijk vliegen ook is, het was weer een lange en vermoeiende dag, maar... we kwamen veilig thuis. 

Sinds we thuis zijn voel ik me moe. Moe moe moe. 's Middags val ik op de bank of in de tuinkamer in slaap. Om mezelf te activeren, dwing ik mezelf tot lichte activiteit, zoals was en wandelen. Zo gezond mogelijk eten maken, wat opruimen in huis en de tuinkamer, maar echt lijkt het nog niet te helpen. 

Hoe gek ik ook ben op lezen, ook dat lukt niet zo. Ook andere hobby's begin ik even en stop ik weer mee. Veel zit ik wat lusteloos op de bank voor me uit te kijken. Of naar een serie, zoals Friends, The Big Bang Theorie of Hot in Cleveland. Met man kijk ik mee naar zíjn series, als ik maar kan blijven zitten. Man zit in de lappenmand en heeft ook niet veel energie. Na wat onkruid wieden met een luisterboek op, bleef ik luisteren, terwijl ik op de bank in de tuinkamer naar de planten lag te staren (heel rustgevend). 

Afgelopen donderdagavond hadden we een gezellig trouwfeest van vrienden. Ik danste niet, omdat ik m'n hielspoor niet wil activeren, die eng dicht aan de oppervlakte blijft zitten. Man vanwege z'n lappenmand. Gelukkig is het ook zonder dansen gezellig, maar het is wel heel anders dan wij normaal feesten. 

Vanmorgen ging ik naar m'n nieuwe vrijwilligerswerk: gastgever bij Stichting Het Groninger Landschap. Eerder zat ik bij het promotieteam, sinds een paar maanden bij Bezoekerscentrum Reitdiep. Ik heb me ook aangemeld als mede-communicatiemedewerker, maar hoewel er drie aanmeldingen waren, ben ik als enige over. Zo ben ik ineens verantwoordelijk voor de facebookpagina van dit bezoekerscentrum. Daar heb ik vandaag ook maar voorzichtig wat voor gedaan. Ik voel me iets beter, maar nog niet helemaal. 

Ik geloof wel dat het goed is, gedwongen te zijn weer wat te doen. In actie te komen. Ik hoop dat de regelmaat me de komende werkweek ook weer fitter doet voelen. Morgen gelijk een vergadering, waarvoor ik een eind moet fietsen (door de regen ben ik bang). Maar actief zijn maakt actiever, toch? 

Duimen maar. 

De tuinkamer gezien vanaf de woonkamer

(Kijk het groen in de tuinkamer! Het groen buiten de tuinkamer, tussen de tegels, is al wat weg)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten