Pagina's

dinsdag 10 mei 2022

Change of plans

"Are you here for The Scorpions?" vraagt een aardige Engelse mevrouw ons als we langs de Altice Arena lopen. Hoewel we ervan weten dat het optreden niet doorgaat, wilden we toch het affiche zien. Ofzo. Dus ja, we waren hier voor The Scorpions. Zij ook. Ze waren hier zaterdag gekomen, om zondag het nieuws te krijgen dat het concert afgelast werd. Nu liepen ze wat grumpy door Lissabon. Hoewel wij ook balen, waren we niet echt grumpy. Ik niet in elk geval. We zijn in Lissabon en het is lekker weer. Dan ben ik toch wel tevreden. 

We gingen niet, zoals we gisteren bedacht hadden, met een Sight-Seeing bus, maar we besloten het Aquarium te bezoeken. Náást de Altic Arena. Wat klonk als een niet zo intensief uitje, bleek toch behoorlijk wat energie te kosten. Maar, het was leuk. 

Kabelbaan op hoogte

Om te beginnen heb ik, voordat we naar het aquarium gingen, eerst een paar boeken gekocht in een boekwinkel schuin tegenover een winkel met sportkleding, waar Richard graag nog heen wilde. Gevaarlijk. Oh, en ik heb een verkeerd boek gekocht, dacht dat het een deel twee was, dus ik moet morgen weer terug, haha. 

Voor extra entertainment zijn we met een kabelbaan naar het aquarium gegaan. Eigenlijk vind ik dat doodeng, maar toch leek het me ook mooi, dus vooruit. Scheelde weer lopen! Eigenlijk viel het mee. We waren ook gelijk zo'n beetje bij de ingang. 

Eenmaal binnen moesten we eerst naar de derde etage, voor een tentoonstelling over het (belang van) het regenwoud, met een heel groot zoetwateraquarium. Daarna naar beneden voor het echte oceaniumwerk. Een schitterend groot aquarium met een grote variatie aan vissen. Er waren ook gedeeltes, met boven water dieren, zoals pinguïns en bepaalde vogels. En otters! Zo schattig. 

Aquarium met mantarog en barracuda

Steeds weer werd benadrukt hoe belangrijk de zee en oceaan voor ons leven op aarde is. Goede uitleg, nog wat kunst met afval en weer meer vissen en amfibieën. Hoewel we dus genoten, gingen we er aan het eind wat sneller doorheen, want poeh, wat deden m'n benen zeer. 

Hierna wilden we gaan eten en drinken, maar zoals dat in Portugal gaat, eten kan pas weer om 19.00 uur. Jammer (voor man) want er was wel een leuk restaurant met een grill ín de tafel! Toch gingen we eerst maar terug naar het hotel. Ik moest écht even liggen (dat ik even op de grond lag, doordat ik m'n enkel zwikte over een keitje, was niet voldoende, zeg maar.. zorgde wel weer voor een open wond op de knie) Man kon eigenlijk ook wel wat rust voor z'n knie gebruiken. 

Hoewel het aanlokkelijk lijkt om weer terug te gaan naar het grillrestaurant, hebben we besloten tot een restaurant dichterbij, waar we vorig jaar heerlijk hebben geluncht. Toen liepen we, nu nemen we de metro. Slechts twee haltes.

Bij de Arena hing trouwens geen affiche van The Scorpions (meer) Helaas, anders hadden we er nog even mee op de foto gekund ofzo. Eventueel samen met die teleurgestelde Engelsen.

Altic Arena vanuit de kabelbaan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten