Pagina's

woensdag 21 december 2022

Weer aan de wandel

 "Dat moet je je voet vragen", beantwoordt de fysiotherapeut mijn vraag of ik weer kan wandelen. Aangezien mijn voet vrij weinig (voor haar doen) geprotesteerd heeft tegen de ruim 15.000 stappen van afgelopen zaterdag, beschouw ik dat maar als groen licht van zowel voet als fysiotherapeut. Ik ga weer wandelen. 

Het is vandaag de eerste dag van de winter én de eerste dag van mijn kerstvakantie. De kans dat deze combinatie resulteert in dagenlang niet buiten komen, doet mij besluiten mij weer opnieuw aan te melden bij de ommetjesapp. Opnieuw aanmelden? Ja, als nieuw lid heb ik weer alle voordelen van snelle medailles en dergelijke. En ik ben bang dat ik deze motivatie wel kan gebruiken, zo met vakantie in de winter. 

Ik begin voorzichtig met twee keer vijftien minuten, is mijn plan. Kijken hoe de voet het vindt. In elk geval ben ik best tevreden dat het me lukte voor 9.00 uur erop uit te gaan. Gelukkig was het dan ook droog. 


En kijk, ik krijg zelfs punten voor m'n allereerste ommetje!

Op Gezondheidsnet.nl kun je nog zeven redenen vinden waarom wandelen in de winter gezond voor je is. 

2 opmerkingen:

  1. Ik wandel ook. Zonder de app. Daar werd ik gestoord van ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat hoor ik vaker. Maar ik vind de medailles leuk. Erg he ;-) En ik vind het ook vreselijk als ik m'n reeks kwijtraak door 1x niet te gaan, dus dat motiveert me.

      Verwijderen