Pagina's

maandag 5 december 2022

Nog drie maanden, twee weken en...

December. Buiten is het donker, koud en nat. De aftelplaatjes voor kerst komen steeds frequenter voorbij (sommige mensen op mijn facebook beginnen daar in maart al mee, vrij overdreven vind ik zelf) Tijd voor een 'Hoe help ik Ria de winter door' blog, want ik kan wel een oppepper gebruiken. 

Donkere dagen
Allereerst is over zestien dagen (twee weken en twee dagen) alweer de kortste dag. Dat houdt toch in dat het dan alweer lichter gaat worden. Wel kouder, maar ook lichter. Je moet iets hebben om naar uit te kijken. 

Binnen
Buiten is het koud en nat, maar binnen nog steeds best te doen. In elk geval droog. Onze verwarming springt automatisch aan, als het onder een bepaalde temperatuur komt, maar we hebben hem nog niet hoger hoeven zetten. Eerlijk is eerlijk: het raam bij de keuken is al wel dicht, terwijl die ook wel eens hele winters open is gebleven. Oosten wind waait daar zó naar binnen. Een dekentje (van katoen) op de bank voldoet verder nog. 

Lezen
Na ruim een maand amper te hebben gelezen, las ik afgelopen weekend twee boeken uit. Kennelijk is er dus weer meer rust in mijn hoofd, wat lezen mogelijk maakt. Heerlijk! En op Hebban zijn er weer allerlei eindejaarsacties. Ook leuk. Mijn nieuwe leesdoel heb ik al aangemaakt. Minder dan dit jaar, omdat ik voor honderd boeken in een jaar toch teveel moeite moet doen. Ja, het is een challenge en dus een uitdaging, maar dat is voor mij meer een reminder om te lezen, dan een doel op zich met eindstress tot gevolg. 

Voet
Na de spuit van vorige week gaat m'n voet wat beter. Het is nog niet over. Morgen ga ik naar de fysiotherapeut en hopelijk heeft hij verdere oplossingen. *Fingers crossed*

En ook..
Ik ben er nog/we zijn er nog. We hebben eten, een dak boven ons hoofd en verwarming in huis. Hoewel ik veel onvrede op Twitter zie, is er hier geen oorlog. En binnenkort zijn er weer tulpen te koop.

Bosje geel/oranje tulpen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten