Pagina's

zondag 11 december 2022

Oeh een bon!

 Van mijn vrijwilligerswerk kreeg ik eergisteren bij de post een cadeaubon van een bekende internetwinkel. Jeej. Met een bedrag groot genoeg voor een boek. Nogmaals Jeej!

"Waarom nou weer een boek" vroeg mijn man. "Waarom kijk je niet eens verder wat je ook nodig hebt of leuk vindt" Pff.. alsof een boek niet leuk is en ik die niet nodig heb. Ik heb echt een leuk boek op het oog. Een boek om te houden: Darwin in de stad van Menno Schilthuizen. Hierin wordt beschreven hoe dieren in de stad zich anders ontwikkelen dan op het platteland en waardoor dat waarschijnlijk komt. Echt hartstikke leuk! Zó leuk, dat ik hem het liefst drie keer koop, ook een keer voor m'n zus en  m'n nichtje, die biologie is gaan studeren dit jaar. Maar goed, dat kan allemaal niet met één bon. Zij zullen nog moeten wachten. 

Maar wat ik nog meer zou willen. Ik kwam al snel op een idee. Vogelhuisjes! En vogelvoerhuisjes! 
Nadat ik gisteren met vet en zaden aan de slag gegaan ben, is zo'n voerhuisje in elk geval niet meer nodig. 

Gelukkig kun je op diezelfde internetwinkel echt bijna alles kopen, dus ook vogelhuisjes. Maar die zijn duur! Als ik alles koop wat ik wil, maar met mate, kom ik al snel op een bedrag van zo'n honderd euro. En dan houd ik me dus in hè! Heb ik maar een stuk of vier huisjes. 

Vond man ook al geen goed idee. Pff. Is natuurlijk ook veel meer dan op de cadeaukaart staat. En dan wil ik nog steeds dat boek. Ook dat nog. 

Vriendinnen zeiden heel wijs, dat zijn mijn vriendinnen, wijs, dat ik de bon natuurlijk ook niet direct uit hoef te geven. Die is nog wel even geldig. Klopt, is waar, maar ik ben hierin niet zo geduldig. Zo'n cadeaukaart brand me bij wijze van spreken in de hand. Toch ik heb nu besloten te wachten of ik deze maand misschien nog een cadeaukaart krijg. Ik reken hier niet op, wij krijgen op het werk in elk geval een ouderwets kerstpakket, maar wie weet. Voorlopig heb ik nog wel boeken om te lezen (nee, ik zit nog lang niet zonder) en een vogelhuisje hoeft pas eind van de winter, toch?

Boek Darwin in de stad met op de cover hoogbouw, dat de ongeveer vorm heeft van een kerstboom.

Kijk dan, dat ziet er gewoon uit als een kerstboek. 


Inmiddels zijn we drie dagen verder en ik heb nóg niets gekocht. Hoe geduldig is dat? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten