Pagina's

dinsdag 1 augustus 2023

Zomervakantieactiviteiten #blogzomerdoor

Vakanties zijn bij mij meestal niet actief. Nu niet en ze zijn het ook nooit zo geweest. Mijn ouders waren meer van de strandvakanties met af en toe een plaatsje bekijken en dat is ook eigenlijk wel helemaal mijn vakantie. Zonder strand, tegenwoordig, omdat man daar niet zo van houdt, maar als het maar warm is. 

Tijdens zo'n vakantie vroeger heb ik wel gesurfd en haalde zelfs een windsurfdiploma! Ik heb ook een keer de waterski's onder gehad, maar dat was doordat m'n zus meer van actie hield en een groepje vrienden opduikelde die waterskieden. Ook is er tijdens vakantie wel eens een zeilbootje gehuurd.

Verder is activiteit tijdens vakantie voor mij vooral wandelen en zwemmen. En wandelen dan bijvoorbeeld in de steden die we bezoeken, zoals Porto en Lissabon. De lange wandelingen langs de Douro en Taag waren achteraf voor m'n voeten dan weer niet zo'n goed idee, maar wat was het mooi. En actief!

Mijmerend over vakanties en Portugal, herinner ik me ook ineens de waterpolotoernooien, die we hielden en uiteraard het Internationaal Tafeltennistoernooi O'Barao. Internationaal, want er deden een Belg en een Portugees mee. Man won dat toernooi uiteindelijk met een biertje in z'n linker- en een koekenpan in z'n rechterhand. De koekenpan moest hij gebruiken als batje, dat was zijn 'handicap', omdat de rest anders helemaal geen punten scoorde tegen hem. Dat leverde hilarische taferelen en een blessure aan z'n elleboog op.

Maar verder? Nee, verder geen actieve activiteiten. Geen spectaculaire manieren om van bergen af te komen, zoals canyoning, skiën of abseilen. Hier hoef ik niet eens over na te denken. Wel zijn we naar een muziekfestival en optredens geweest in Lissabon. Ook vrij actief, toch En leuk! En ook wel weer relaxed.

Waar ik écht over na heb moeten denken of ik het écht wel wilde en wat ik toch heb gedaan, hoe eng ik het ook vond, was de kabelbaan. In Lissabon. En het was mooi, een handige manier om je te verplaatsen ook, maar het blijft eng. Voor mij tenminste. Hoe mooi ook, het blijft iets waar ik een volgende keer echt weer over na moet denken of ik het wel of niet zal doen. 

Kabelbaan boven water

 

Tot zover mijn heldenverhaal. 


De blog is geschreven naar aanleiding van Ik blog de zomer door van met-k.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten