Pagina's

vrijdag 4 augustus 2023

Welke bloggers volg ik (en waarom?)

Toen ik dit blog begon, als onderdeel van een cursus, zette ik onder het kopje 'bloggers die ik volg' mijn medecursisten. Inmiddels heb ik deze weggehaald, omdat ze óf niet meer schreven óf waren verhuisd naar een andere bloggersite en ik heb geen idee waarheen. Jammer, want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met ze gaat en of ze nog schrijven. Daarnaast had ik een kopje 'bloggers met fibromyalgie die ik volg', daarna werd dit 'bloggers met chronische pijn' of zoiets.

Ook op mijn andere blog heb ik zo'n rijtje staan. Vooral van bloggers die net als ik begonnen met een 'zeven dagen bloggen' uitdaging, geloof ik, maar ook met blogs waar ik via via terecht kwam en ik wel leuk vond. Deze week besloot ik eens te kijken wie er van al deze blogs eigenlijk nog actief zijn en wie ik eigenlijk nog zou volgen, want heel eerlijk? Zelf klik ik die blogs vrijwel nooit meer aan. In de tijd dat ik zelf vrijwel niet blogde is dat verwaterd. 

Aan de andere kant ben ik door de WOT en nu Blog de Zomer Door wel weer andere leuke bloggers tegengekomen. Dus tijd voor een update? 

Margje
De blog die ik al vanaf het begin volg, misschien al voordat ik mijn eigen blog had, is Margje. Margje begon op Libelle/Sanoma geloof ik. Ze is een leuke spontane vrouw met twee (inmiddels volwassen) kinderen en een aardige man. Ze speelt in een toneelgroep, leest, reist, kijkt Boer zoekt vrouw en af en toe heeft ze een winactie

Margje is daarnaast ook nog een geweldig lieve vriendin, die ik buiten de blog ook 'volg'. 

Huize Weltevree
Terwijl ik dit schrijf, denk ik ineens aan een andere lieve vriendin, wiens blogs ik via Facebook lees. Zij verdient uiteraard ook een plekje op deze lijst. Monique is een moeder van 5, leerkracht en begon haar eigen bedrijf Koala Educatie, voor opvoed- en leerondersteuning (erg kort door de bocht).

Leven met een beperking
Jacqueline van Salami stinkt en Maxlaadvermogen zijn twee bloggers die ik 'tegenkwam' toen ik zocht naar bloggers met pijn. Beide hebben ze Ehlers-Danos en maken gebruik van een rolstoel. Beide kunnen ze heel goed verwoorden met welke obstakels ze in het dagelijks leven te maken hebben. Ze bloggen niet meer heel actief, maar hun blogs zijn zeker de moeite waard. 

Leonie van Sugerframe heeft niet alleen fibromyalgie maar leeft ook, net als mijn oudste, met een conversiestoornis. Haar blog is niet meer zo heel actief, maar ik volg haar ook op twitter, waardoor ik nog redelijk op de hoogte ben van hoe het gaat.

Rianne van Koffie Digitalix schrijft over haar leven en werk en de avonturen van Toet & Co, te weten Toet, Rozifantje en Moeltje aka de Boyz. Haar blogs zijn altijd het lezen waard. (ik was haar even kwijt, toen ze van omgeving wisselde en ik even wat minder blogde, maar dankzij de webloggerlijst vond ik haar weer)

Fibromyalgieblog volg ik eigenlijk niet echt, maar is de eerste hit op google, wanneer je zoekt op blogger + fibromyalgie, dus ik vond dat deze bij de lijst moest. Nathalie geeft tips en reviews over allerlei onderwerpen betreffende leven met fibromyalgie. Misschien moet ik haar gewoon maar gaan volgen.

WOT
Via de Webloggerlijst ontdekte ik de WOT. Wat een leuk concept! En zo ging ik Verwondervrouw, Karin Blogt en Paul wekelijks lezen. Door de WOT komt er ook ineens wat digitaal verkeer op deze blog. Geen doel op zich, wel leuk. 

Naast deze personen volg ik ook nog 'blogcollecties'. Bloggersites, waar meerdere mensen op bloggen of links van hun blogs op achterlaten. Deze gaan vrijwel allemaal (deels) over bloggen met pijn en/of fibromyalgie. Zelf laat ik wel eens een link achter op de Fibroblogger directory. Wanneer ik tijd heb, kijk ik natuurlijk ook op de webloggerlijst of blogtrommel voor blogs. Helaas hebben sommige mensen zoveel reclames op hun site, dat ik ze direct weer wegklik, hoewel hun blog leuk is.

Ik zou echt willen dat ik tijd en energie had om alle leuke blogs die er zijn te lezen, maar in de dagelijkse realiteit kan ik deze bloggers al niet bijhouden. Er staan ook nog artikelen op Hebban hè! Ja, ook blogs. Over boeken uiteraard. En er zijn ook gewoon boeken te lezen. Bovenstaande blogs staan nu in elk geval keurig op rij hiernaast, zo blijf ik vanaf nu hopelijk weer een beetje bij.

5 opmerkingen:

  1. Dank voor een plaats in jouw rijtje.

    Het lezen van blogs schiet er hier in periodes van pijn en onmacht als eerste bij in, dus dat herken ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een verdiende plek hoor!

      Ja, ik wil zoveel doen he. ;-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk om te zien welke blogs je volgt! Een aantal ken ik niet, die ga ik eens opzoeken : )

    BeantwoordenVerwijderen