Pagina's

vrijdag 28 oktober 2022

#WOT: Transparant

Wegens cursus op donderdag met 's avonds een vergadering van het Groninger Landschap, zat de WOT er gisteren even niet in. Sterker nog, ik was het vergeten! Daarom een dagje later. En ja, dat had wel eerder vandaag gekund. 

Het woord van deze week is:

Transparant: 1) doorschijnend 2) doorzichtig 3) helder

Jullie kennen vast wel het gezegde 'Je moet goede ogen hebben, om door deze bril te kunnen kijken' Hiermee wordt dan bedoeld dat de glazen van betreffende bril te lang niet zijn schoon gemaakt en enigszins een gelijkenis met matglas hebben. Zo is het meestal met mijn bril, moet ik tot mijn schaamte toegeven. 

Ik ken mensen, die elke morgen bij het tandenpoetsen ook hun brillenglazen schoonmaken. Ik ben niet één van deze mensen. Eerlijk gezegd gaan er dagen voorbij dat ik m'n bril niet schoonmaak. En eigenlijk heb ik daar zelden last van. Soms zit er een vlek op een glas en dan maak ik wel schoon. Vaker gebruik ik even een T-shirt. Mijn zus snapt hier niets van. Mijn man ook niet, geloof ik. 

Gisteren kon ik mijn nieuwe bril ophalen en hoewel ik op m'n gemak ben met mijn eigen matglazen bril, ging er met de nieuwe bril een wereld voor mij open. Nieuwe brillenglazen geven niet alleen een beter zicht door weer de goede sterkte van de glazen, ook de transparantie geeft een heel nieuw licht op de omgeving. 

Echt, transparante brillenglazen, wát een uitkomst! Deze bril maar wat vaker schoonmaken. 



#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door Ipixitude verzonnen wordt.  

1 opmerking:

  1. Hahaha.

    Er gaat nog een wereld voor je open, idd.

    Greetz,
    Irene
    https://ipixtitude.nl

    BeantwoordenVerwijderen