Pagina's

donderdag 13 oktober 2022

#WOT: jarig

Jarig: je verjaardag vierend

"Toen je moeder geboren werd, stonden de ijsbloemen op de ramen, zo koud was het", vertelde mijn oma altijd. Mijn moeder werd 's morgens op een eerste lentedag in de oorlog geboren, 21 maart. Elk jaar wanneer ik mij verheug op de lente en warmer weer, spookt die zin van m'n oma weer door het hoofd. Het wordt lente, maar dan is het nog niet direct warm. Houd daar rekening mee!

Ik ben een week later jarig. Het kan dan nog steeds licht vriezen, het is lente, maar niet direct mooi weer. 

Mijn moeder stierf op 19 maart van dit jaar. Nét geen 80 geworden. Er stond ijs op de autoruiten, toen ik het ziekenhuis verliet. Alles kwam mooi bij elkaar, als een cirkel. De cirkel van het leven. 

Een kringverjaardag.  



 #WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door Ipixitude verzonnen wordt.  

4 opmerkingen:

  1. Oh eigenlijk was de cirkel weer rond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi he?
      Hoewel het voor nabestaanden een beladen tijd is om te overlijden, vind ik het principe heel mooi. Zo rond

      Verwijderen
  2. Heel mooi. Hoe het gegaan is en hoe je het verteld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het mooi hoe je speelt met het woord kringverjaardag, en hoe dat twee betekenissen krijgt op deze manier. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen