Pagina's

donderdag 9 maart 2023

#WOT: Kontje

"Toe, doorlopen", zegt mijn leidinggevende, en hij geeft me een tik op m'n billen. Ongewenste intimiteit, zou je kunnen roepen, en in theorie was het dat ook. Maar ik vond het vooral ook heel grappig. De leidinggevende schrok namelijk enorm van wat hij gedaan had. Ik deed hem wel vaker denken aan zijn dochter(s) en op dat moment, toen ik hem dus even in de weg liep, realiseerde hij zich nét te laat dat ik niet één van hen was. Hoewel zoiets dus niet kan, ik ben de eerste om het daarmee eens te zijn, kon ik hier geen kwaad in zien. Die was er tenslotte ook niet. Gelukkig maar. 

Kontje: kont (de; v(m); meervoud: konten) 1(informeel) achterste, gat, zitvlak: de zaak ligt op zijn kont functioneert niet meer, ligt stil; op zijn (luie) kont blijven zitten geen hand uitsteken; babbelkont, bofkont, draaikont, mazzelkont, mopperkont, etc.
vandale.nl

Een kontje kun je mijn achterwerk niet meer noemen. Eerder een forse bilpartij. Vind ik niet erg, ik houd wel van forse bilpartijen. Toegegeven, vooral bij andere vrouwen kan ik er echt met bewondering naar kijken, maar mijn eigen bilpartij zie ik niet zo vaak. Geen idee hoe ik erover zou denken, als ik mijn billen in het wild rond zou zien lopen. 

Niet alleen een forse bilpartij kan ik waarderen. Sommige vrouwen hebben van die mooie ronde billen. Mijn oudste had als peuter eigenwijze billen. En ooit had ik een teckel, bij wie ik aan de stand van het kontje en de staart die het droeg kon zien hoe 'de bui' erbij hing. En geloof me, die teckel had buien. Als de staart, van kont tot pluizig puntje, fier omhoog stond, durfde geen bouvier in de buurt te komen. 

Net als Irene (van de WOT) ben ik wel een billenmens. Van forse bilpartijen tot ienieminie kontjes van van een pulletje, ik vind ze allemaal mooi of schattig. In de dierentuin in Praag maakte ik er zelfs een fotoserie van. Die ontstond overigens uit verontwaardiging dat alle dieren ons die dag de rug/kont toekeerden.

Billen en kontjes, ze zijn er in soorten en maten. En de billen van mijn man, dáár mag ik dan een lekkere tik op geven af en toe. Niet te hard, natuurlijk.

 

 Doe je mee?
#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Machtige Muizenissen voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door 
@ireenbertholee verzonnen wordt.  

2 opmerkingen:

  1. En dan een schoenbekooievaar vinden... wow, zo jammer dat we die niet ins ons eigen land kunnen kieken.

    En ja konten, kom maar op... elke vorm mag, elke eigenaar ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen