Pagina's

maandag 25 juli 2022

Ik pas niet meer

Zaterdag dropte ik het al terloops; ik heb een paar glaasjes wijn gehad. Nadat ik dit jaar alleen in mei, tijdens de vakantie, alcohol gehad had, verbrak ik m'n voornemen voor de rest van het jaar en nam ik wijn. Bewust. En een Tia Maria na, want óh, wat is dat lekker. 

Hoe ik me 's nachts en de dag erna voelde was niet zo lekker.

Uiteraard is niet met zekerheid te zeggen dat dit door de alcohol kwam. Ik voel me wel vaker niet lekker (heb daar een hele blog over, zelfs) (ohja? Joh, vertél!) Vorig weekend was ik na werkweek en alcoholvrij etentje óók moe. Minder brak, wel moe. 

Hoe het ook zij, de alcohol zal niet geholpen hebben. Toch ben ik gestopt met de challenge op Ikpas.nl. Die van deze maand moest ik natuurlijk wel stoppen, na m'n wijn. Voor die van volgende maand, waar ik me al voor opgaf, heb ik me weer uitgeschreven. Niet dat ik ineens weer meer wil drinken, integendeel, maar de website voegt eigenlijk niets meer toe. Er zijn geen nieuwe badges meer te halen (en die zijn juist zo leuk!) en via de nieuwsbrieven komt ook niet veel nieuws meer binnen. Kennelijk is er niet genoeg alcoholnieuws voor een jaar. De blogs van mede-passers zijn ook gestopt. Helemaal uitschrijven van de site doe ik nog even niet. Wie weet wat ik me in de toekomst nog weer voorneem, maar nu is het even genoeg. 

Neemt niet weg dat ik niet van plan ben weer meer te gaan drinken. Alcoholvrij beviel eigenlijk wel goed. En ja, oké, dat wijntje tijdens het eten ook. Maar met de ervaring van afgelopen weekend nog vers in het geheugen, zal het volgende wijntje weer even op zich laten wachten. Misschien wel tot oktober zelfs, wanneer we weer van plan zijn naar Portugal te gaan.Voor nu ga ik eerst het alcoholvrije leven challengevrij aan. 

Een flesje alcoholvrij bier van Sagres, met een glas van Superbock. Zee op de achtergrond


(op de readingchallenge van Hebban na, ben ik dus inderdaad helemaal 'challengevrij' nu)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten