Pagina's

dinsdag 26 juli 2022

Bloggen, blogger, blogs

Bloggen is leuk, maar andere blogs lezen ook. Door allerlei omstandigheden (vooral ook veel activiteiten elders op het wijde web, boeken, werk, kinderen, boeken, moe, spelletjes op de telefoon en boeken) ging ik steeds minder blogs lezen. Best jammer. En toen ik weer op zoek ging naar blogs, kon ik ze eigenlijk niet zo goed vinden. Tot gisteren. 

Geen idee waarom het  nu ineens wel lukte met de zoekterm 'blogs' op Google, maar ik kwam op de blog van blogtrommel.com en ontdekte deze blog met 'Niet de populairste blogs' Hier blijkt maar weer dat een niet populaire blog niet per se saai of niet leuk is. (hoop ik dan toch, want ik sta zelfs niet op díe lijst). 

Er is een kopje met 'blogcollecties' en daar is zelfs een kopje 'Bloggers uit het Noorden'. Wat valt mij daar op? Veel (aangemelde) Noordelijke bloggers bloggen over Beauty, Food and Lifestyle. Sterker nog, na een langduriger zoektocht naar blogs, blijkt dat heel veel mensen (vrouwen!) hierover bloggen. En dan staan ze ook gezellig bij elkaar in de rijtjes 'welke blogs lees ik het meest', met allemaal dezelfde soort foto's. Wel mooie foto's trouwens, maar niet mijn ding verder. (over Food wil ik nog nadenken, maar niet op een dergelijke blog) Daarnaast heb je de 'mommy's'. Echt, het zijn vaak mooie foto's en vast leuke verhalen, maar ik haak af.

Waarschijnlijk zocht ik in het verleden te specifiek. Ik zoek al een tijdje naar meer bloggers met fibromyalgie. Dat lukt niet zo goed. Ik kijk al wel wekelijks op de Fibro Blogger Directory, waar verschillende bloggers over de wereld wekelijks hun post kunnen plaatsen (doe ik soms ook). Nu ga ik dus maar wat breder lezen. Zelf blog ik tenslotte ook niet alleen over fibro. (ik blog weer over andere dingen, die geen mens interesseren, haha)

Om de lijst met niet populairste blogs nu niet kwijt te raken, maak ik er zelf maar een blogje over. Blogtrommel heeft ook nog een soort startpagina, met veel blogs. Heel veel blogs. Ik ben nog wel even bezig met nieuwe favorieten te vinden.

 

Minion met de tekst: Dear whoever this is reading, I hope you have a reason to smile today


Geen opmerkingen:

Een reactie posten