Pagina's

donderdag 5 januari 2023

#WOT: enhousiasme

 Enthousiasme is een gemoedstoestand waarbij men zich levendig en uitgelaten gedraagt en een grote geestdrift en motivatie voor iets of iemand vertoont.
nl.wikipedia.org

 "Jeej weekend!", roep ik enthousiast in m'n hoofd, terwijl ik op de fiets met de benen wijd door een plats roetsj. Leuk, zoveel enthousiasme, maar een beetje voorbarig. Er moet nog een dag gewerkt worden. Na anderhalve week vakantie komt het werk weer hard binnen. 

Het is niet dat ik een hekel heb aan m'n werk. Neehoor. Het is geen uitdagend werk, maar zeker niet vervelend. Toch ben ik enthousiaster over m'n vrije dagen. Daarin sta ik vast niet alleen. 

Er zijn veel dingen waar ik enthousiast over kan worden. Een mooi boek, zonnig en warm weer, kittens en puppy's, die ik helaas niet mag hebben, hoe schattig ze ook zijn. Lekker eten kan ik ook heel blij van worden. 

Er zijn een aantal hobby's, waar ik ooit heel enthousiast aan begon en die nu wat versloffen. Sommige hobby's, deze blog bijvoorbeeld, pak ik dan later weer op. Andere liggen in de vrieskast. Ik wil namelijk wel, vind het nog steeds leuk, maar.. sja.. nou.. er is zóveel waar ik enthousiast over kan worden. 

De bonsaihobby is een hobby die niet zo goed in de vriezer past. Bonsai hebben namelijk water nodig, of ik nou enthousiast ben of niet. Daarom zijn een aantal boompjes niet meer en anderen staan in zulke potten, dat ze geen bonsai meer mogen heten. Een bonsai is namelijk niet zomaar een 'boom in pot', nee, het moet esthetisch zijn. En ze zijn pas esthetisch met een (te) kleine pot, waardoor ze op warme dagen wel twee keer water moeten. Dan moet je wel héél enthousiast zijn hoor!

De WOT is iets waar ik nu ook al een tijdje enthousiast aan meedoe. En het blijft leuk. 

Nu nog weekend. 

 

Jonge lijsterbesjes op een steen, ooit een bonsai
Dit zag er leuk uit, maar ze zijn helaas niet meer. 

Doe je mee?
#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Machtige Muizenissen voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door 
@ireenbertholee verzonnen wordt.  

4 opmerkingen:

  1. Ah gaafffffies, bonsaiboompjes kweken, ga ik ook ooit doen!!

    Irene
    Machtigemuizenissen.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt alsof ik niet in de wieg gelegd ben voor bonsaiboompjes. Mijn planten zijn nu al geregeld enorm dankbaar dat ik ze niet vergeten ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, herkenbaar hoor. Ik heb vooral planten over die er tegen kunnen dat ze af en toe verzopen worden en dan weer vergeten. Bonsai staan voornamelijk buiten. Zolang het regent, komt het goed.

      Verwijderen