Pagina's

vrijdag 13 januari 2023

Een literatuuruurtje

 Vandaag hield Uitgeverij De Passage een uitverkoop van licht beschadigde boeken. Hierbij vooral boeken van Anjet Daanje, zoals Het lied van ooievaar en dromedaris. In de winkel kost dit boek € 37,50. De licht beschadigde versie bij de uitgeverij was € 7,50. Voor dit prijsverschil trotseerde ik vandaag weer en wind en ik nam gelijk wat exemplaren voor m'n leesclub mee. 

Vier exemplaren nam ik mee en ik voelde mij enigszins bezwaard. Zoveel waren er nou ook weer niet te vergeven. Het waren er toch nog vier te weinig, zo bleek, want de héle leesclub wilde wel een exemplaar. Toen ik nog snel even weer terugging, waren ze allemaal al weg.

Terwijl ik de boeken afrekende, maakte ik een praatje met de uitgever. Samen met mijn man, en nog wat mensen, had hij een gedichtenproject gerealiseerd aan de zijkant van het provinciehuis. Of ik daar al gekeken had? Nee dus. Niet best, moest ik gelijk even doen. 

Aldus geschiedde. En wat leuk!

Het gedicht is veel groter vormgegeven dan ik verwachtte. Ik dacht een raampje op A3 formaat ofzo. Het is iets groter.  

Gedicht op een raam met daarachter een tekening van een liggende kat

Kijk, Angel staat onderin de foto.

Gedicht: Loop over een heuvel | Door mensen gemaakt | Volg het pad langs een beek | Naast de grens | Zie een kat in de zon | Op een straat in de stad | Volg een meeuw tussen land | En de lucht op het Wad  | Vraag een visser | Over de zee | Een student over | De nacht | Een boer over | De kleur van de klei | En besluit of je blijft
Zo kun je de onderste regels van het gedicht net iets beter lezen en zie je mij ook nog staan.

Tekst met Gedicht: Kasper Peters, beeld: Anne Caeser

Credits


Geen opmerkingen:

Een reactie posten