Pagina's

zondag 1 januari 2023

Ouderwets echte voornemens

Allereerst

Strand met torens van gestapelde stenen en Gelukkig Nieuwjaar erin


En dan
Vorig jaar was ik met de meeste dingen op de goede weg. Voor mij geen goede voornemens, maar het vasthouden van goede gewoontes was het idee. Dit keer is het anders, helaas. Door omstandigheden ging het volhouden niet zo goed. Inmiddels gaat het beter, dus tijd voor een paar voornemens. 

  1. Wandelen. Momenteel nog minstens 20 minuten per dag, maar graag opbouwen naar meer. Duimen dat er niet weer een onderdeel van de voet gaat tegensputteren. Voorlopig is de hielspoor nog een behoorlijke rem. 

  2. Minder snoepen. Zoals altijd is de basis van mijn eten goed, maar door de frustratie en vermoeidheid ben ik meer en meer gaan snoepen. Dat moet maar weer eens afgelopen zijn. 

  3. Eerder opschrijven wat ik bedenk voor een blog, zodat ik niet halverwege een lijstje van drie dingen me af moet vragen wat het derde ook alweer was. 
Ja, dat laatste is dus een behoorlijke frustratie. Ik heb verschillende dingen, die het zouden kunnen zijn, zoals 
  • minder lezen (whut? nouja, om meer tijd te besteden aan andere hobbies)
  • Af en toe bewust stilstaan/-zitten of ademen of mediteren, hoe je het ook wilt noemen. Hoewel ik dat dit jaar ook wilde doen, is het er niet van gekomen. Toch hoor en lees ik hier zoveel positieve ervaringen over, dat ik er maar weer voor ga. Met één keer per week yoga, doe ik het in elk geval al één keer per week. 
  • Een hoofdpijndagboek bijhouden, zodat ik er misschien eens achter kom, waar die hoofdpijn steeds vandaan komt. 
  • Of wilde ik me wat meer spiritueel ontwikkelen? Nee, dat zou ik vast niet in een rijtje van drie voornemens zetten, vooral ook omdat ik hier niet zo mee te koop wil lopen, maar het zit wel altijd in mijn hoofd. Mogelijk volgt hierover in de loop van het jaar nog meer. 
De meeste voornemens zijn voor activiteiten die ik dagelijks moet doen of laten. Dat is natuurlijk een behoorlijke uitdaging, wetende dat ik niet zo goed ben in een dagelijkse activiteit. Maar goed, het moet inslijten en daar zouden ongeveer 66 dagen voor nodig zijn. We gaan het zien. 

Voorlopig eerst maar genieten van het nieuwe jaar en de belofte die dat in zich heeft. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten