Pagina's

dinsdag 22 december 2015

Blogtip: get a life!

Op Pinterest lees ik af en toe wat blogtips. Via pins vind ik blogs met 6 tot 12 tot wel 120 tips voor een beter vindbaar en leesbaar blog. (Wat is er leesbaar aan een blog met 120 tips?)

Een aantal tips klinken nogal logisch: 'schrijf leesbaar', bijvoorbeeld. 'Duh' dacht ik, toen ik dat las. Maar op internet zie ik af en toe tenenkrommende teksten, zonder interpunctie. Dat nodigt niet uit tot lezen, ik dwaal in elk geval af, maar mensen plaatsen het. Waarschijnlijk vinden ze het zelf leesbaar. Best een bruikbare tip dus?

Schrijf over iets wat jou én anderen interesseert, klinkt ook als een dooddoener. Ik kan in elk geval niet schrijven over iets, dat mij niet interesseert. Ik kan ook niet altijd schrijven over iets dat me wel interesseert, omdat ik er niet genoeg van weet, voor mijn gevoel. Geen opinieblogs van mij. Dus  hoop ik dat ik schrijf over iets wat iemand anders interesseert. Ik kan wel gaan schrijven over voetbal of breien, want daar schijnt veel interesse voor te zijn, maar krijg ik daar een blog mee vol? Zo interessant vind ik dat nou ook weer niet.

Nog een tip: Zorg voor goede foto's en geef ze een naam. Vooral het tweede deel van de tip was nieuw voor mij. En goed te weten.

Vandaag las ik een tip, die ik geweldig vond: 'Zorg dat je interessante dingen meemaakt en schrijf daarover'. Heerlijk! Get a life! Doe wat, maak wat mee en schrijf! Liefst leesbaar en met fantastische foto's, om het nóg mooier een aantrekkelijker te maken. Een groots en meeslepend leven, wie wil dat nou niet?

Nou...ik?

Ik wil wel een makkelijker leven. Een leven met meer geld en minder pijn. Een leven, waarin ik kan kiezen voor een lange warme vakantie in de winter. een baan heb die meer aansluit bij mijn interesses en waarin ik hulp heb voor alle huishouding, inclusief de tuin, zodat ik alleen nog maar leuke dingen hoef te doen. Wensen genoeg. Maar 'groots en meeslepend'? Nee, dat trekt mij  niet gelijk.

Ik heb wel een leven gehad, waarin ik ogenschijnlijk meer meemaakte. Ik werkte in een hotel op één van de Waddeneilanden (en ja, daar zie je genoeg om een blog mee te vullen). Ik werkte in een hotel en op een boot in het Caribisch gebied, een mooie omgeving, maar uiteindelijk moest ook daar de huur betaald worden.

Momenteel is mijn leven meer 'klein' in plaats van groots. En zo krijg je blogs over busreisjes, bonsai en puntjes. Over mij dus en waar ik van geniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten