Pagina's

donderdag 22 oktober 2015

Opstaan

"Ik ga 's avonds moe naar bed en word 's morgens doodmoe wakker"

Eerder vertelde ik al dat ik over mijn aandoening zo min mogelijk op internet zet. Dit vanwege de mogelijkheid dat een eventuele toekomstige werkgever over mijn ziekte zou lezen en me daarom niet zou aannemen. Een opmerking als hierboven is dan ook niet handig om op internet te zetten. Een oververmoeide werknemer op de werkvloer, dat wil je natuurlijk niet.

Gelukkig kan ik erbij vermelden dat ik in de loop van de ochtend altijd wel wakker genoeg word om mijn werk goed uit te voeren. Het 'wakkerwordtproces' begint al bij douchen en vervolgens de wandeling met de hond. Gisteren, mijn vrije woensdag, deed ik dat tijdens zonsopgang, is het niet prachtig? Daar wil je je ogen wel voor opendoen. Op werkdagen zie ik deze verkleuringen op de heenreis en geniet met volle teugen.

Zonsopgang


Eenmaal op het werk start ik met eenvoudige taken. Kopieerklussen en brieven invouwen zijn echte 'voor de koffiepauze' werkzaamheden. Gelukkig heb ik daar meestal wel wat van, dat plan ik zo in. En ik doe wat 'webcare', oftewel, een rondje internet om te zien wat mensen nou weer over de werkgever hebben geroepen.

Afijn.. mocht een eventuele toekomstige werkgever hier lezen (ik zoek werk als medewerker communicatie/webredactie ;-) ): als ik dacht dat ik uw baan niet aan zou kunnen, had ik niet gesolliciteerd. Ik hoop dat dit bovenstaande opmerking weer een beetje afvlakt. Dan kunnen we nu nog een keer genieten van de zonsopgang.


En met het uur langer slaap, dat we dit weekend hebben (waar de hond overigens geen rekening mee houdt, dus wat in mijn geval nogal tegenvalt) zie ik dit weer een tijdje op de dagelijkse ochtendwandeling.

2 opmerkingen:

  1. Ooit, net na de diagnose en toen het idee nog bestond (niet bij mij btw maar bij de medici) dat ik voor minimaal 50% afgekeurd zou worden werd door mijn toenmalige baas mijn tijdelijk contract omgezet in een vast contract. Ten eerste zodat ik mij geen zorgen hoefde te maken over geld terwijl ik revalideerde en ten tweede omdat hij liever een werknemer had die 7%% van de tijd er was en zich dan 150% inzette, dan iemand die er 100% van de tijd was en zich slechts 75% inzette. Ben de beste man er nog steeds dankbaar voor.
    Ondertussen heb ik een leuke baan met veel eigen tijd indeelmogelijkheden en steeds minder stress en mijn verzuim is met 90% naar beneden gegaan. We zijn het jaar nog niet uit, maar ik heb mij tot nu toe slechts een werkweek ziekgemeld dit jaar. Dat is ver onder de norm van 4,5% ziekte (per mdw)… Met andere woorden: Juist een werkgever kan heel veel sturen op het proces...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt heel erg fijn, Rianne!

      Op zich heb ik het nu ook heel goed getroffen, maarja.. een mens wil ook wel eens wat anders, en dan vooral iets waar je een opleiding voor gedaan hebt :-)

      Verwijderen