Pagina's

donderdag 18 mei 2023

#WOT: Geloven

 De WOT van vandaag is geloven, maar ik geloof dat het me niet gaat lukken. Zoals wel vaker de afgelopen weken werd ik wakker met hoofdpijn/migraine. Toch ging ik naar het bezoekerscentrum Reitdiep. Het is erg lastig om op het laatste moment vervanging te vimden. En het is natuurlijk erg leuk, maar ik ben echt kapot nu. Toch een poging:

Geloof 1) Aanneming 2) Blijk 3) Confessie 4) Confidentie 5) Credo 6) Devotie 7) Fides 8) Fiducie 9) Geloofsovertuiging 10) Gezindheid 11) Gezindte 12) Godsdienst 13) Godsdienstige overtuiging 14) Godsvrucht 15) Innig vertrouwen 16) Overtuiging 17) Religie 18) Religieuze groep 19) Vast vertrouwen 20) Vaste overtuiging [bron https://www.encyclo.nl/]

 Ik ben totaal niet gelovig opgevoed. Zelf zie ik mijzelf als een 'ietsist', of eigenlijk denk ik dat er wat zou kunnen zijn, maar net zo goed ook niet. Ik geloof niet in een hogere macht die al je wensen laat uitkomen, als je maar goed genoeg naar zijn of haar regels leeft. Of als je maar genoeg je best doet en genoeg gelooft. 

Als ik al leef volgens regels die in een heilig boek staan, dan is dat omdat dat in mijn ogen gewoon fatsoensregels zijn. 'Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet' staat hoog bij mij in het vaandel. Dus niet stelen, iets of iemand pijn doen of vermoorden. Wel aardig zijn tegen anderen, respectvol en helpen als je kunt. Maar ik heb geen boeman nodig, om me hieraan te houden. Geen hel en verdoemenis als straf in het vooruitzicht. 

Ik leef gewoon mijn beste zelf. En op de christelijke feestdagen, geniet ik van een vrije dag. Een dag om vrijwilligerswerk te doen vandaag. En kijk, wat een leuke foto's ik weer maakte bij het bezoekerscentrum! Nieuwsgierige geiten, die wat moeite hadden de camera in te blijven kijken, en bange biggen.



Ik geloof dat ik toch een WOT heb nu he? 

 Doe je mee?
#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Verwondervrouw voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door 
@ireenbertholee verzonnen wordt.  (vanwege omstandigheden zal Karin tijdelijk de WOT verzorgen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten