Pagina's

zondag 7 februari 2016

Bewondering

Ik zal het maar eerlijk zeggen: ik bewonder de mensen die op regelmatige basis kunnen bloggen. Die dat volhouden. En dan zijn er ook nog mensen als ik, met fibromyalgie, die dit volhouden. Zij hebben meer discipline? Ze hebben meer te vertellen? Ze nemen hun blog serieuzer? Ik heb geen idee. Misschien een combinatie van alles.

Al eerder schreef ik over bloggers met fibromyalgie. Dat het me opviel dat op deze blogs steeds minder frequent geschreven werd totdat ze uiteindelijk dood leken te bloeden. Natuurlijk wilde ik dat niet voor mijn eigen blog en de insteek is ook dat dat niet gaat gebeuren. Maar de realiteit is dat regelmatig schrijven gewoon lastig is. Er moet een onderwerp zijn, ik wil het op een leuke manier vertellen en het moet geen 'zeurblog' worden. (nouja, af en toe mag dat wel, maar niet altijd)

Typemachine Drents Museum
Onderwerpen vinden zijn denk ik wel het lastigst. Dagelijks gaat het leven z'n gangetje, wat schrijf je daar over? 'Get a life' is niet eens zo'n slechte tip dan. Als je elke week wat anders doet dan anders, heb je elke week wat over te schrijven. Het blog wordt misschien meer een dagboek, maar er staat wat, nietwaar. Het nadeel voor mij van enthousiast een leven leven, er lekker op uit gaan, is dat ik 's avonds de energie niet (meer) heb om hier nog over te schrijven. Zo staat er nog een blog op stapel over een dagje Drents Museum, die hopelijk vandaag ook online komt.

Het is ook niet dat ik niet schrijf. Er staan inmiddels meer dan 10 conceptblogs in mijn lijst, maar ik krijg ze op de één of andere manier niet rond of af. Ik loop vast, zo lijkt het. Misschien wil ik te goed. Daarnaast drijven er onderwerpen door m'n hoofd, zinnen die ik opschrijf (of niet) en meer, terwijl ik op de bank zit en naar de televisie kijk of spelletjes doe op m'n iPad.

Op mijn andere blog heb ik een stok achter de deur: elke dag een foto. En dat houd ik toch alweer meer dan een maand vol, ook niet altijd makkelijk. Maarja, dat kan ik eventueel op de iPad of telefoon doen, bloggen niet.

Dus, is het mijn (gebrek aan) energie of discipline? Ik weet het niet. Maar het blog zal voorlopig nog niet doodbloeden, want ideeën genoeg en anders wel activiteiten. De conceptblogs, die komen gewoon een keer online.

2 opmerkingen:

  1. Wat een positief geschreven en eerlijk artikel Ria, heel leuk! Ondanks mijn fibromyalgie lukt het mij redelijk om regelmatig te bloggen. Ik voelde me daarom ook aangesproken in je eerste alinea ;)

    Ik heb daarom zojuist een artikel geschreven voor mijn blog waarbij ik inhaak op jouw artikel (met link naar je website natuurlijk). Met redenen waarom ik denk dat regelmatig bloggen lastig is en met enkele praktische tips.

    Aanstaande zondag komt deze online (wonen-maken-leven.nl), maar dan ben je er alvast van op de hoogte. Hopelijk vind je het leuk dat ik jouw artikel als inspiratiebron heb gebruikt.

    Veel plezier met bloggen verder! Ik blijf je volgen in ieder geval en lees graag je verhalen. Groetjes, Afina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Afina!

      Ik kijk uit naar je blog :-)
      Zoals je zag heb ik inmiddels weer een paar blogs geplaatst.

      groetjes
      Ria

      Verwijderen