Pagina's

vrijdag 16 februari 2024

WoW: Valentijnsdag.

Woensdag 14 februari een WoW. Logisch dat het Valentijnsdag werd. Hoewel dat een datum is, waar mijn man en ik helemaal niets mee hebben. Valentijnsdag is voor anonieme aanbidders, is ons ooit verteld, en wij kennen elkaar al een tijdje. Elkaar 'aanbidden' doen we zeker, maar al zo'n 30 jaar niet meer anoniem. En we noemen het liever liefhebben.

Valentijnsdag: is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met bijvoorbeeld cadeautjes, bloemen of kaarten. Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari. Paus Gelasius I riep in 496 14 februari uit tot de dag van de Heilige Valentijn.
wikipedia.org

Toch kreeg man van mij dit jaar een kaartje. Anoniem ook nog, want ik vergat er een boodschap in de te zetten. 

Vorige week vond ik namelijk een lief kaartje van twee giraffes die elkaar kussen, met hartjes alom, zelfs op de giraffes. Een ideaal kaartje om aan mijn man te geven. Meestal doen we zoiets op onze 'verkeringsdag' of 'samenwoondag', maar die zijn nog ver, ver weg. En, mijzelf kennende, dan zou ik dat kaartje alláng weer vergeten zijn. Kwam Valentijnsdag toch een keertje goed uit.  

Was er geen Valentijnsdag in aantocht geweest, had ik het kaartje waarschijnlijk gewoon een keer op z'n bureau achtergelaten. Of teruggevonden in m'n tas. Ergens in september, zo tussen onze feestdagen in, te laat voor het één, te vroeg voor het ander. 

Elke dag is een goede dag om te zeggen dat je van elkaar houdt.
En dat doen we dan ook regelmatig.
Gelukkig.

 

2 opgeplakte giraffes van papier, hartjes in plaats van vlekken, kussen elkaar met een hartje op de achtergrond


 #WoW betekent Write on Wednesday of Word of Week. Iedere woensdag verzint een van de deelnemers, meestal Karin of Irene, een woord waar je over kunt schrijven (bloggen, vloggen of ploggen). Niets moet, alles mag. Je kunt op ieder moment instappen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten