Pagina's

donderdag 27 juli 2023

#WOT: Perikel

Karin heeft een haat-liefde verhouding met diverse koop- en verkoopwebsites en dat levert perikelen op. Dat leek haar dus een mooi woord voor de WOT.

Perikel [Lat. periculum, z.a.] gevaar, moeilijkheid, avontuur, perikoop
[bron:https://www.ensie.nl/betekenis/perikel]

Voor mij levert dit wat moeilijkheden op, want over welke online-aankoop avonturen zou ik kunnen schrijven? Kopen en verkopen via Marktplaats doe ik in elk geval al nooit. Dat lijkt me op voorhand al teveel energie kosten, dus daar blijf ik vandaan. 

Kopen op internet doe ik wel. Kleding, bijvoorbeeld. Bij diverse online kledingwinkels kun je namelijk sorteren op materiaal. Voor iemand die beslist geen acryl of polyester kan hebben, is dat een uitkomst. Het scheelt heel wat frustraties in de winkels, waar ik steeds weer hoopvol naar het verkeerde kledingstuk loop. 

Een keer ging ik gigantisch de boot in. Ik dacht via een Nederlandse site te kopen, maar dat bleek niet het geval. Vervolgens bleek de trui niet van 'puur katoen' maar toch 100% polyester te zijn. Bij het retourneren ging er iets fout en zo leerde ik een dure les. Sindsdien moet ik echt 100% zeker zijn dat het bedrijf in Nederland zit óf ik moet van anderen gehoord hebben dat het betrouwbaar is. Geen Alli-express voor mij, om meer redenen trouwens. 

Boeken koop ik ook via internet. Dan koop ik gerichter en loop ik niet het gevaar met meer thuis te komen dan de bedoeling was. Of.., nouja soms koop ik toch een boek extra, want dan is de verzending gratis. En soms klik ik dan per ongeluk nog een boek aan. Kan gebeuren. 

Ik ben ook niet de enige die daar last van heeft, kennelijk.


 


 Doe je mee?

#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Verwondervrouw voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door @ireenbertholee verzonnen wordt.  (vanwege omstandigheden zal Karin tijdelijk de WOT verzorgen)

 

2 opmerkingen:

  1. Whaha... Herkenbaar... Dat overkomt mij met schoenen én tassen...

    Greetz,
    https://verwondervrouw.nl

    BeantwoordenVerwijderen