Pagina's

zondag 28 augustus 2022

Een leuke verrassing

 "Kom je ook zondag naar Noorderzon? Rosa moet optreden", appte een vriendin mij vrijdag. Haar dochter Rosa treedt wel vaker op, maar ik kan nooit. Of ik moet ergens anders heen, of het is me te ver weg of .. nouja, dingen. NU kon ik wel, verder totaal geen plannen dit weekend, dus ik appte een enthousiast "Ja Leuk!" terug. 

Rosa schrijft haar muziek zelf. Ze schrijft ook gedichten. Ik dacht dat ze lieflijke sing-a-song liedjes ter gehore zou brengen, die had ik wel eens van haar beluisterd, maar ze bleek gewoon te rocken! In het Nederlands, dat kan! Natuurlijk kan dat. Tussendoor droeg ze gedichten voor en ja, er was wel een bijna lieflijk liedje, met een emotionele lading, zo hoorde ik later. 

Het optreden heeft mij dus aangenaam verrast. Het was ook erg leuk om vriendin en haar gezin en familie weer te zien. Er kwam nog een andere vriendin, die ik ook al ken, dus we zijn na het optreden samen nog wat gaan drinken en kletsen. Helaas koelde het toen wel snel af, dus toen ik merkte dat ik stijf werd van de kou, ben ik maar naar huis gegaan. 

Wat een leuke middag. Wat een geweldig optreden! Wat bijzonder, om zo'n meisje op het podium te zien staan, waar je ooit bij op kraamvisite ging. 


Rosa gitaar, haar vriend op de drums


Geen opmerkingen:

Een reactie posten