Pagina's

zaterdag 11 juni 2022

Suikerchallenge

Maandag begint de suikerchallenge. Maandag begint ook een tweedaagse scholing van m'n werk. We zitten in een hotel. Het diabetesfonds stuurt me ter voorbereiding van de challenge allemaal mails, waarin staat hoe ik m'n challenge kan voorbereiden. Maar ik zit dus in een hotel. 

Zodra ik probeer te plannen, ontstaat er kortsluiting in m'n hoofd. Dat begint al bij het eerste koffiemoment, want daar wordt vast alleen koek en cake bij geserveerd. Hoe ondervang ik dat? Een bakje druiven meenemen? En 's middags bij de thee dan? Een hele bak fruit mee? Geen wijntje nemen bij het eten is echt zoveel makkelijker dan geen koek bij de thee. Of zelfs nee zeggen tegen een toetje. 

Wat ook niet helpt, is dat ik juist de laatste tijd moeite had om geen zoete producten te eten. Mijn voornemen was de suikerchallenge per 1 juni te beginnen, maar dat is mislukt. Ik ben vermoeider dan normaal en als ik vermoeid(er) ben, krijg ik meer zin in zoetigheid. Thuis kan ik dat nog enigszins ondervangen met allerhande gezonde alternatieven, op het werk is er sowieso niets te eten als ik het niet meeneem, maar in een hotel? En dan zijn twee scholingsdagen, waarbij er continu interactie is, steeds mensen om me heen, natuurlijk ook nog vermoeiend. 

Gelijk komt er ook zo'n stemmetje in m'n hoofd, die me vertelt dat ik best wel wat kan nemen. Ik eet immers haast geen suiker, op normale dagen. Ondanks mijn zoete trek, lukte het thuis om de suikerinname te beperken tot een stukje pure chocolade in de avond. Meestal. Wat maken dan die twee dagen scholing uit? Dan verplaats ik toch gewoon de week? Kan ook nog hè, twee dagen later beginnen.

Ik denk daar dus nog over. Waarom zou ik mezelf tenslotte in de stress 'challengen'. Daar krijg ik alleen maar zoete trek van. 

Afbeelding Nationale Suikerchallenge

Edit: wat ik fijn vind van het diabetesfonds: ik had aangegeven dat ik vegetarisch eet en krijg dus alleen vegetarische eettips. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten