Pagina's

zaterdag 4 juni 2022

Ben benieuwd

 Vandaag maakte ik muntsaus. Dat schijnt heerlijk te zijn bij lamsbout, maar ik eet geen lam. Waarom dan toch muntsaus? Nou, ik heb heel veel munt in de tuin staan en dus googelde ik dus eens op het recept van muntsaus. Dat blijkt heel eenvoudig te zijn: je gooit munt, olie, azijn en suiker bij elkaar, nog een beetje zout en peper en mixen maar. Dat heb ik dus gedaan.

Ik heb verder geen idee of m'n muntsaus goed smaakt. Volgens mij had ik de verkeerde munt, ik gebruikte zéker de verkeerde olie en azijn en afwegen of afmeten heb ik ook niet gedaan. Het smaakt verder wel naar enigszins gezoete munt. Nu staat er dus een potje in de koelkast. Het is een week houdbaar. In die tijd kan ik gaan bedenken wat ik ermee ga doen. 

Naast muntsaus maakte ik nog muntthee, gooide een aantal takken munt met partjes sinaasappel in een waterkan (met water) en vroor nog een bakje munt in. Nog steeds staat er heel veel munt in de tuin. Vorig jaar was dat bijna op sterven na dood. Ik had dit niet verwacht. 

Enige jaren terug maakte ik een salade van mandarijn, mango en munt. Voor de foto-per-dag challenge maakte ik toen elke dag een foto van fruit of groente met het alfabet. Dit was duidelijk de M. 

Mango, mandarijn en een paar blaadjes munt in een jampotje

Ik zou dus ook munt in een fruitsalade kunnen doen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten