Pagina's

maandag 6 juni 2022

Varkentjes!

 Ik ben in love! 

Sinds enige tijd werk ik als gastgever (vroeger noemden we dat volgens mij gastvrouw) bij Stichting Groninger Landschap, bezoekerscentrum Reitdiep. (mond vol!)

En daar hebben ze biggetjes. Vandaag was ik er weer en de biggetjes liepen met hun moeders lekker buiten. 


Kijk dan wat een schattige biggetjes. En die moeder, ook zo'n mooiert. Je ziet het niet goed, maar er zijn twee gezinnetjes. De biggetjes zijn niet allemaal even oud. Je ziet drie grotere en vier kleintjes. 




Hier zie je ze achter hun moeders aanrennen. Flapperende oortjes en kwispelende staartjes. 


Daar gingen ze. Boven het riet rechts zie je nog net een zeug. 

2 zeugen en 7 biggetjes elk bij hun eigen moeder.

Na een (half?) uurtje buiten rennen gaan ze weer terug naar hun hok in de stal. Daar liggen ze de rest van de middag. Buiten regent het, dus wat mij betreft hebben ze groot gelijk!

Uitzicht over het Groninger Landschap Koningslaagte


Voor ons als gastgevers was het verder een rustige middag. Mensen hadden net zo weinig zin om naar buiten te gaan als de varkens, kennelijk. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten