Pagina's

maandag 6 juni 2016

Vakantie en bewegen

Tik-tik-pok, Tik-tik-pok, Tik-tik-pok, Tik-tik-pok, Tik-tik-pok.. het klinkt lekker.

Ik begon deze vakantie vol goede voornemens aangaande eten en bewegen. Zo zou ik elke morgen meewandelen, met een Engels stel, dagelijks zwemmen en minstens een half uur tafeltennissen. Mijn conditie vermindert namelijk erg snel als ik een tijd niets doe, zo ontdekte ik een eerdere vakantie en slechter dan het nu is mag het eigenlijk niet worden. Zo slecht als het nu is had het al niet mogen zijn, wat mij betreft.

Inmiddels zijn we 2 weken weg en vind ik het wandelen te vroeg, ben ik nog niet bij het zwembad in de buurt geweest (behalve op het terras) en bleek tafeltennis een probleem, aangezien de tafel niet meer opgesteld staat. Maar dat laatste, daar is wat op gevonden.
"Zet maar in ons huisje" zo grapten we tegen een man, die op de camping werkt, "dat is groot genoeg tenslotte". Dat liet deze man, wel in voor een lolletje, zich geen 2x zeggen. Terwijl wij nog zaten te genieten van een drankje op het terras, zag ik auto met aanhanger voorbij rijden beladen met wat verdacht veel op een tafeltennistafel leek. En inderdaad: terug bij het huisje vonden we deze op de veranda.

Wielewaal
Helaas is ons huisje niet groot genoeg om lekker tegen elkaar te spelen, maar met 1 kant omhoog kun je prima een balletje slaan. En dat doe ik nu, 30-45 minuten per dag. Merkbaar goed voor de conditie, tenminste ik zweet ervan, en volgens mijn man is het ook nog een goede training, het balletje op tafel houden. Als hij het doet vind ik het trouwens een enorm irritant geluid, dat tik-tik-pok. Met de campingeigenaar gaan we ook nog een vondje naar vrienden van hem, waar we ons in het zweet spelen. Hartstikke leuk!

Wandelen doe ik als ik op jacht ga naar dé foto van de wielewaal, dat is op sommige dagen nog best vaak, verder alleen als we een dag weggaan. Dan is het ook gelijk behoorlijk intensief. En zwemmen.... sja.. nog even niet.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten