Pagina's

dinsdag 21 juni 2016

Voornemens en het 10.000 stappenplan

Vooral op de dagen dat mijn man een tafeltenniswedstrijd had, tijdens onze vakantie, kon hij blij naar zijn smartwatch kijken. Hierop zit namelijk een stappenteller en zo'n paar wedstrijdjes tikten lekker aan. Ook de dagjes uit liepen goed, en kon ik lekker meetellen. Tijdens luie dagen op de camping was 'even naar voren lopen' voor een kurkentrekker geen probleem. "Goed voor de stappen" aldus man. Stappen, die op de luiere dagen natuurlijk vér onder het streven van 10.000 per dag bleven, maar een dagje Lissabon leverden wel ruim 20.000 op. (en wat voor stappen.. )

Voordat ik met vakantie ging, zat ik vol goede voornemens. Zo zou ik tekenen, gezond eten (zoals lekker veel fruit en salades) en vooral blijven bewegen. Van het tekenen is totaal niets gekomen, maar nu ligt er nog het plan om bepaalde foto's of herinneringen in te kleuren, zeg maar. Heb ik zo weer een jaar de tijd voor, dat scheelt. Op zich at ik niet ongezond, maar wel meer chips en minder fruit dan in de planning zat. Het bewegen valt me achteraf eigenlijk het meest tegen. Oké, dat de tafeltennistafel niet meer staat waar hij ooit stond, waardoor trainen als gepland niet kon, dat ging buiten mij om. Maar vervolgens stond de tafel wél in ons huisje en oefende ik toch niet dagelijks. Qua zwemmen was er helemaal een dieptepunt; ik ben slechts 2x het bad in geweest!
Het enige dat ik volgens plan heb gedaan is lezen. Dat staat natuurlijk ook de andere activiteiten in de weg en was ook erg lekker.

Maar, plannen zijn er om gemaakt te worden en zo heb ik al diverse blogjes over diverse plannen geschreven. Ideeën, die ooit alleen in mijn hoofd bleven hangen en waar niemand van wist. Nu kan iedereen meelezen.

In gedachten ben ik morgen/de komende weken altijd fitter en gedisciplineerder dan vandaag en gisteren, maar ook morgen wordt steeds weer een minder actief vandaag. Ik merkte dat de stappenteller van mijn man me stimuleerde. 'hoever zitten we al?' en 'wat zullen we nog eens lopen' kwam bij me op. Dus downloadde ik van de week een stappenteller-app op mijn telefoon. Leuk, maar totaal niet handig, want die moet ik nu continue bij me hebben. Dat werkt niet. Meestal ligt hij 'ergens'. Van 't zomer, als het mooi weer is, is dat nog erger. Dan heb ik geen zakken in de kleding. Duaarom struinde ik vervolgens internet af naar een stappenteller voor om de pols. Er zijn mooie! Oei. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Inmiddels heb ik een aanbieding gevonden en besteld. Er zit  de mogelijkheid in om via de telefoon (geloof ik) bij te houden wat je eet op een dag. Een fitplan.

Vanaf nu kan ik in elk geval objectief bijhouden hoe het zit met mijn beweging. De app maakte mij al duidelijk dat ik dankzij de hond redelijk in de buurt van de 10.000 stappen op een dag kom. De komende uitdaging is nu daadwerkelijk dagelijks minimaal 10.000 stappen te lopen en als dat ingesleten is, de stappen uit te breiden.

De app op de telefoon geeft goede hoop voor het gebruik in de toekomst. Met het bezoek aan Lissabon en Sintra van vorige week nog in de benen (zo gaan die dingen) neem ik 's avonds toch een wat langer rondje met de hond, om boven mijn 10.000 stappen van de dag te komen. Een goed begin, al denkt de hond daar anders over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten