Pagina's

maandag 13 juni 2016

Vakantie: schrijven

"Met een frons op het voorhoofd probeert ze het haast onleesbare handschrift voor haar te ontcijferen" Deze zin zou zo in één van de boeken van de 'Verborgen Universiteit' passen, die ik de afgelopen weken las. Boeken, waarin studenten oude schriften proberen te begrijpen. Leuke boeken, overigens, over een Nederlands meisje dat erachter komt dat ze in de (Engelse) tovenaarswereld thuishoort, maga is.

Bij mij gaat het om mijn eigen doktershandschrift. Deze vakantie heb ik wel blogideeën, maar geen wifi in het huisje. Ook heb ik niet altijd zin om voor te gaan zitten typen, waar wel wifi is. Daarom gebruik ik nu mijn schrijfboekje intensief! Omdat denken sneller gaat dan (netjes) schrijven, is wat er staat niet altijd even duidelijk, zelfs niet voor mij.

Mijn bedoeling was om elke keer toch even over te typen wat ik in de gauwigheid geschreven had en dan te publiceren. Dan is het geschrevene alleen een duiding van mijn idee en verder heb ik aan de herinnering genoeg. Dat lukt me niet, dus kijk ik straks waarschijnlijk af en toe moeilijk naar mijn eigen gekrabbel. Het ligt nu in de planning dat ik na mijn vakantie een aantal blogs met terugwerkende kracht plaats.

Dus, voor nu:
Groeten uit een warm en ontspannen Portugal


Geen opmerkingen:

Een reactie posten