Pagina's

dinsdag 31 mei 2016

Vakantie, rust en ontspanning, toch pijn.

Ik zit in kleermakerszit op een matje met mijn ogen dicht. Om mij heen hoor ik de alomvertegenwoordigde musjes, die nestjes onder onze dakpannen hebben. Klapeksters krassen en een wielewaal zit verderop te fluiten. In de verte kleppert een ooievaar, aan mijn andere kant klinken de bellen van schapen vergezeld van hun geblaat. Ik voel de zon op mijn droge huid, een licht briesje brengt de geur van eucalyptus. Ik hoor, voel en ruik: vakantie.



De twee dagen dat we op de camping zijn heb ik last van mijn rug. Deze pijn begon raar genoeg in mijn buik naast de navel. Nu lijkt het zich naast mijn ruggengraat genesteld te hebben. Zeer irritant. Zitten is niet prettig en slapen lukt amper. Met beweging wordt het minder, lijkt het, zoals wel vaker met pijn. Bij mij dan. Daarom probeer ik de spier, waar de pijn zit, nu met eenvoudige yogaoefeningen op te rekken.

Een tijd lang heb ik op yoga gezeten. Het was heerlijk totdat ik viel met m'n fiets. Na yoga ook nog. In het donker zag ik een paaltje niet staan. Na deze val kon ik door pijnlijke polsen langere tijd bijna niet steunen op m'n handen. En dat doe je vaak bij yoga, zo bleek. Halve lessen zat ik mezelf te ontspannen in kleermakerszit, terwijl anderen zich uitleefden in houdingen als 'de hond' en 'de kat'. Zonde van het geld en de tijd, zo meende ik, dat kon thuis ook wel. En dan 2 of 3x per week, nog veel beter. Hoefde maar een half uurtje per keer te duren.

Dus, hier zit ik op het matje te yoga-en. Oefeningen te doen, die thuis best kunnen en waar ik zeker baat bij heb. Voor de 2e keer sinds ik stopte met yoga. De frequentie valt iets tegen, zou je kunnen zeggen. Ik heb het idee dat het helpt. Moet ik vaker doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten