Pagina's

woensdag 13 september 2023

#WOT: water

Ik word wakker met het geluid van stromende regen. Hoe noem je dat eigenlijk? We hebben miezerregen, motregen, een hoosbui, buien en buitjes, maar de 'gewone' regen, die als een gordijn naar beneden valt, hoe noemen we die? Gordijnregen? (vanaf nu?) 

Dit deed me ook denken aan de WOT van vorige week, waar ik in verband met een druk weekend een WOTuesday van wilde maken, maar ook daar kwam ik niet aan toe. Dus maar een WOW (Let's WOW ourself, write over water*) 

Water: 1. (scheikunde) een geurloze, kleurloze en smaakloze vloeistof waarvan de moleculen bestaan uit één atoom zuurstof en twee atomen waterstof (H2O) ♢ Een mens kan geen dag overleven zonder water. 2. (meteorologie) regenwater; veel voorkomende neerslag … ensie.nl

Water, ik ben er gek op. Om te drinken, zo uit de kraan, met een blaadje munt of een schijfje citroen, met of zonder bubbels, warm als thee (in diverse smaken) of koffie. Water, heerlijk. Als ik twijfel over wat ik wil drinken, is water uiteindelijk vaak het antwoord (nee, niet direct met mout en hop, wat ook nog een optie is), al vergeet ik dat wel eens. 

Kijken naar water is ook een favoriete bezigheid. Nee, niet naar een glaasje water (hoewel bubbels intrigerend kunnen zijn) maar de zee, een meer, een rivier of gewoon een slootje, het is vaak allemaal mooi. Een groot wateroppervlak is voor mij rustgevend. Koel windje en vooral een zon erbij, zálig. Doe mij dat maar. 

Zo zocht ik afgelopen weekend in Schiedam ook naar een leuk terrasje aan het water, dat daar genoeg is, lekker in de zon. Als de stoelen comfortabeler waren geweest, had ik er uren kunnen zitten. 


Een huis aan het water is dan ook mijn ultieme wens, maar dat gaat hem niet worden waarschijnlijk. Nouja, met de regen heb ik wel een soort zwembad in de tuin. Moet ik het daar maar mee doen. 

*ja, nee, dat is geen goed Engels, dat weet ik

Doe je mee?

#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Verwondervrouw voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door @ireenbertholee verzonnen wordt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten