Pagina's

zaterdag 2 september 2023

#WOT: Denktank

 Ik wilde met mezelf gaan brainstormen over de WOT van deze week, maar toen zag ik de definitie

Denktank: 1) Forum van wijze mannen 2) Groep deskundigen 3) Groep geleerden 4) Groepdeskundigen 5) Tv-quiz encyclo.nl

Wacht, wát. Forum van wijze mánnen??

Hoe oud ís die definitie? Kan dat nog in deze tijd? Bestaat zoiets überhaupt (nog)? Naast dat dit me enorm verbaasde, schoot ik ook in de lach. Echt hou op met me*.

Gedachten buitelen door elkaar heen. Het stormt in mijn brein, zou je kunnen zeggen. Geen idee hoe ik hierop moet reageren of wat ik moet zeggen. System overload. 

*bliep*bliep*bliep*

Een zoektocht op internet levert qua denktank saaie plaatjes op. De brainstorm heeft creatievere uitingen, maar ik ben van allen bang dat ik ze niet mag gebruiken in verband met copyright enzo. 

Dus... kom ik tot de tank onder de denkers: De Denker van Rodin. Ooit ook door mij gefotografeerd in het Groninger museum, maar helaas kan ik die foto niet zo snel vinden. Dan maar een foto van wikipedia, die zijn rechtenvrij. 


Dames en heren: dé denktank in de Westerse wereld, mr. Denker himself. 

 

Doe je mee?

#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Verwondervrouw voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door @ireenbertholee verzonnen wordt. 

 * (kan die uitdrukking nog? Nouja, ik gebruik hem nu voor het eerst, dus ik zeg 'doe maar'. Mijn blog, mijn achterhaalde opmerkingen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten