Pagina's

zaterdag 8 juli 2023

#WOT: bloggen

De WOT van deze week is bloggen. Volgens mij heb ik daar de afgelopen maanden/jaren meerdere keren over geschreven. Eigenlijk weet ik zo geen aanvulling daarop. En dan ben ik ook nog te laat. 

Bloggen: het schrijven van een online artikel

Het bloggen gaat de laatste tijd niet zo goed. Na een periode van bijna dagelijks of toch in ieder geval wekelijks, bloggen, hangt deze blog nu van WOT's aan elkaar. Dat is goed, want zo blijft hij enigszins actief, toch? 

Buiten het openbare oog staan er ook een aantal blogs in concept. Blogs die ik wel schreef, maar waarvan ik nog niet weet of ik ze wil publiceren. Bloggen is voor mij toch ook een soort dagboek en, net als bij een dagboek, daarom soms ook te privé. Andere keren vraag ik me af of het onderwerp wel interessant is voor een openbaar blog (niet dat het veel gelezen wordt), vind ik het teveel gezeur of kan ik er geen goede vorm aan geven. Vraag ik me af wat ik nou eigenlijk wilde zeggen en óf ik wel wat wilde zeggen.

Bloggen, soms is het een flow, soms een strijd. Zelfs het fotoblog gaat even niet zo goed en ook op m'n boekenblog loop ik weer achter met het maandoverzicht. Het enige eigenlijk dat ik daar momenteel nog post. Maar, aangezien ik weet dat mijn inspiratie zomaar op kan duiken, dat er zomaar iets kan komen waar ik wat over kwijt wil en dat schrijven toch blijft kriebelen, blijf ik bloggen. 

Waarom ik blog? Ik vind het leuk. En dat er af en toe mensen lezen én nog reageren ook. Dat men de tijd neemt naar mijn blog te gaan, dat vind ik fantastisch. Daarvoor probeer ik toch om leuke dingen op een 'gezellige' manier te (blijven) schrijven. 

Slapende ijsbeer in betonnen buis in Wildlands Emmen
Gewoon een
ongerelateerde foto van een slapende ijsbeer


  Doe je mee?

#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Verwondervrouw voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door @ireenbertholee verzonnen wordt.  (vanwege omstandigheden zal Karin tijdelijk de WOT verzorgen)

2 opmerkingen: