Pagina's

maandag 24 juli 2023

Het (on)eindige verhaal

Naast de WOT schrijf ik momenteel niet veel, dat is misschien opgevallen. Schrijven, inspiratie en zin gaan bij mij op en neer. Momenteel houd de WOT mij nog gaande, maar er speelt wel één en ander. 

Of eigenlijk, wat al speelde, speelt nog steeds, met een tandje erbij. 

Hoe dat zo?
Nou, de hielspoor wil maar niet stoppen. En van een pijntje achter bij de hak is het uitgegroeid tot een volledig geïrriteerde voetzool. Of zoiets. De revalidatiearts had er een mooi woord voor. 

Hoe wordt dit aangepakt?
Eerdere dreigementen met onderbenen in het gips worden nog steeds niet uitgevoerd. Gelukkig maar waarschijnlijk. Bij de revalidatiearts zat ook een speciale schoenmaker, die een paar van mijn schoenen aan gaat passen. Ik krijg een superzacht voetbed. Mijn voeten moeten in de watten gelegd en ik mag zo min mogelijk lopen, om mijn voeten zoveel mogelijk rust te geven.

De ommetjes app heb ik maar weer van de telefoon gegooid. Zodra ik weer mag, start ik vrolijk opnieuw. Nog een keer en nog een keer, als een echte Teletubbie. 

Over Teletubbies gesproken, er zijn nog meer overeenkomsten, want al een jaar lang amper kunnen lopen had een niet zo positieve invloed op mijn gewicht. Ach, Teletubbies zijn leuk, toch? (en soms wat irritant, oké dan, hand in eigen boezem)

Slippers
Naast dat ik zo min mogelijk mag lopen, mag ik al helemaal niet meer op blote voeten lopen. Dat was nog een tegenvaller, want ik loop graag op blote voeten. Of alleen met sokken aan, als het wat kouder is. Mag niet meer dus. Slippers moet ik dragen als de schoenen uit zijn. Hoeven geen dure slippers te zijn, als ik er maar op loop. Zelfs onder de douche!

Om het feest nog groter te maken kreeg ik ook nog zweepslag in de kuit. Dit hielp wel bij het rusthouden, maar zo kon ik niet naar de winkel om slippers te kopen. De algoritmes op facebook en instagram hadden de schoenmaker al gehoord en zo kreeg ik steeds maar weer reclame van vrolijke slippers. En als ik iets kon gebruiken, was het wel wat fleur en vrolijkheid. En het gemak van online inkopen.

Zie hier mijn aanwinsten. Leuk hè! Ik word er echt vrolijk van. En serieus, gisteren heb ik er de hele dag op gelopen en het lijkt te helpen ook nog. Minder voetpijn dan zaterdag. (maar zaterdag liep ik veel meer)


Dus, hoewel ik bang aan het worden was dat de voetpijn tot een oneindig verhaal verwordt, geeft dit me hoop op verbetering. Morgen naar de schoenmaker voor de aanpassingen aan mijn schoenen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten