Pagina's

donderdag 26 januari 2023

#WOT: Flair

 "Jij blijft ook altijd jezelf!" zei iemand een keer tegen mij en hij presteerde het dat negatief te laten klinken. Zijn 'probleem' was dan oo, dat ik, zelfs als ik dronken was, nog steeds niet met hem mee wilde. Ik zag het vooral als een compliment. En sinds nu wijt ik het aan mijn 'charmante vlotheid' of 'flair'

Flair: 1) bijzondere handigheid, 2) charmante vlotheid, 3) fijne neus, 4) gemak in de omgang, 5) gemak waarmee men zich ergens doorheen slaat, 6) gemakkelijk in de omgang, etc.
woorden.org

Ik heb mijzelf overigens nooit gezien als 'iemand met flair'. Apart, welk beeld je bij een woord kunt krijgen. Zo zie ik een dame voor me met wapperende fleurige kleding, zodra je zegt 'iemand met flair'. Waarom? Géén idee. Misschien is iemand die aan dat beeld voldoet een keer in  mijn bijzijn zo genoemd. Misschien worden mensen zo beschreven in boeken (waar haal ik anders mijn wijsheid vandaan)

Wel ben ik inderdaad altijd mijzelf. Of ik nu met de burgemeester, commissaris van de Koning(in) praat of met de schoonmaker, ik ben wie ik ben en ik doe wat ik doe. Ik zou niet weten hoe dat anders zou moeten. Uiteraard probeer ik wel altijd vriendelijk te blijven, wanneer ik zelf in een iets minder goed humeur ben.

En jij? Heb jij flair?


Vrouw op stelten, mooie jurk en wapperende ballonnen
Flair bij Delfsail in 2019
 

 Doe je mee?
#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Machtige Muizenissen voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door 
@ireenbertholee verzonnen wordt.   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten