Pagina's

donderdag 1 februari 2024

WoW: Dilemma

Dilemma: Een dilemma is een situatie of probleem waarin uit twee even onaantrekkelijke (of aantrekkelijke) alternatieven moet worden gekozen. De keuze kan daarom niet alleen op logische gronden gemaakt worden. De weg om uit een dilemma te geraken is dan ook vaak een zeer persoonlijke keuze. [bron Wikipedia]

Na lang twijfelen heb ik besloten weer te gaan zwemmen. Wandelen gaat nog steeds niet best en na het bekijken van wat sportscholen werd ik daar ook niet enthousiaster over. Wat mij tegenhield om te gaan zwemmen was eczeem en zere oren doordat er water in kwam. Mijn eczeem is momenteel voor een winter redelijk onder controle, gelukkig, en dat water in het oor besloot ik te proberen te voorkomen met een badmuts. Enige probleem was nog: geen goed badpak. Ik ging dus online. 

Badpakken online worden geshowd door slanke modellen. Dat stimuleert minder dan je misschien zou verwachten. Er zijn wel ineens meerdere badpakken met pijpjes en dat leek mij eigenlijk wel fijn. Een badpak kruipt altijd zo omhoog en tussen je billen. Bij mij dan. 

Aangezien ik het water uit m'n oren wilde houden, keek ik ook naar badmutsen. Online winkel B had deze niet. Wel een paar badpakken, waar ik interesse in had. Online winkel D had wél badmutsen, maar ik twijfelde over de badpakken. Om maar een knoop door te hakken, kocht ik daar zowel badpak (twee) als badmuts en vond dat het zo maar goed moest zijn. Wat kan er tenslotte misgaan.

Helaas was ik na bezorging niet direct enthousiast. Het badpak met pijpjes had geïntegreerde softcups. Ik was ervan overtuigd dat ik daar expliciet naar gekeken had, en dat klopte ook, maar bij online winkel B en niet bij D, waar ik uiteindelijk de bestelling plaatste. Na het passen van beide gekochte badpakken, vond ik wel het badpak met pijpjes, maar dus ook de softcups, het lekkerst zitten. Alleen softcups belemmeren het lekker zwemmen, is mijn ervaring. 

Wat te doen? Ja, zie hier mijn dilemma. Proberen toch met de softcups te zwemmen, waarna ik het badpak dus niet meer kon retourneren, alleen het andere badpak houden of bij B alsnog een badpak met pijpjes kopen. En dan wel of niet het andere badpak ook terugsturen. Hoe de badpakken mij verder staan, was niet echt een argument tot houden of retourneren. Met een buik alsof ik acht maanden zwanger ben, vind ik badpakken sowieso niet zo heel flatterend. En een corrigerend exemplaar verandert mij niet in een slank model als op de plaatjes online, dus die optie werd niet meegenomen bij de keuzes. 

Beide badpakken retourneren was eigenlijk al geen optie, omdat ik vandaag wilde gaan zwemmen en dan dus geen badpak zou hebben. De ervaring leert dat dat gelijk een enorme streep door goede voornemens kan zetten. Ik besloot dus het badpak zonder softcups en pijpjes te houden en bij B alsnog een badpak met pijpjes erbij te kopen. Moreel ben ik nu dus wel aan mezelf verplicht om wekelijks te gaan zwemmen, zo met twee nieuwe badpakken. Wat het ook met huid en oren doet.

En ja hoor, ik heb gezwommen. Hierbij kwam ik er tot mijn verbazing achter dat een badmuts niet alleen niet helpt tegen water in je oor, daar was ik op zich al bang voor geweest, maar je haar ook niet droog houdt. Teleurstellend wel. Toch wordt het haar niet kleddernat én hangt niet voor de ogen, dus badmuts blijft. Bij het zwembad zijn oordopjes voor zwemmers te koop, alleen deze week niet, dus die ga ik maar proberen dan. 

Het dilemma is dus weer van de baan, gelukkig. Ik moet alleen niet vergeten het ene badpak terug te sturen. Daar ben ik niet zo'n held in, terugsturen. Maar ook nog een derde badpak houden, hoe lekker hij ook zit, zou teveel van het goede zijn. 

2 badpakken, rechts met pijpjes en gekleurde streepjes, links zwart adidas. Er tussenin een zwarte badmuts met wit bloemetjes
De badpakken. Rechts gaat terug, links blijft

 #WoW betekent Write on Wednesday of Word of Week. Iedere woensdag verzint een van de deelnemers, meestal Karin of Irene, een woord waar je over kunt schrijven (bloggen, vloggen of ploggen). Niets moet, alles mag. Je kunt op ieder moment instappen

4 opmerkingen:

  1. Ah zwemmen, heerlijk, maar men begint meestal hele verhalen te vertellen, of een gesprek aan te knopen terwijl ik zo zonder Philips oorbellen dan niks nada versta... Maak ze dat maar eens op een grappige manier duidelijk.

    Greetz,
    Irene
    verwondervrouw.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons is het bad onderverdeeld in banen waar je wel en niet praat. Ik zwem bovendien meestal met m'n hoofd in het water ;-)

      Verwijderen
  2. Ja inderdaad, drie is teveel. Zwemmen is heerlijk en ik ben het met je eens, een badpak is wel een must. Ik daar sinds kort ook een badmuts tijdens het banenzwemmen in het buitenbad, maar dat is vooral om mijn hoofd warm te houden. (Ga je het derde badpak ruilen voor een zwembril? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet nog niet of ik ook een zwembril wil. Heb ik vroeger wel gehad en ik vond het niet altijd prettig. Maar wazige ogen zijn ook niet prettig

      Verwijderen