Pagina's

donderdag 4 mei 2023

#WOT: vrij(heid)

Morgen vieren we 'de vrijheid', maar voelen we ons ook vrij?

Vrij: 1) Aardig 2) Bandeloos 3) Behoorlijk 4) Beschikbaar 5) Best 6) Brutaal 7) Eigen baas 8) Franco 9) Frank 10) Gerust 11) Gratis 12) Ledig 13) Leeg 14) Loos 15) Los 16) Losbandig 17) Niet bevestigd 18) Niet bezet 19) Niet gebonden 20) Niet gevangen 21) Niet schuchter 22) Niet vast 23) Niet verplicht 24) Nogal
encyclo.nl

Als ik naar de geschiedenis kijk, leef ik als vrouw in een gezegende tijd en in een gezegend land, als het om vrijheid gaat. 

Ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil, er hoeft geen chaperonne mee.
Ik ben vrij om te gaan studeren
Ik ben vrij om te werken
Ik ben vrij om te dragen wat ik wil
Ik ben vrij om om te gaan met wie ik wil
Ik ben vrij om mijn mening te geven
Ik ben vrij om te leven hoe ik wil en met wie ik wil

Ik ben vrij om te zijn wie ik ben.

In een vorige WOT blog beschreef ik al mijn bewondering voor de vrouwen generaties voor mij, die vochten voor mijn vrijheid. Deze bewondering en dankbaarheid heb ik zeker ook voor allen die vochten in de Tweede Wereldoorlog (en eerdere oorlogen) voor mijn vrijheid.

 Ja, ik voel mij vrij in Nederland.

Vanwege het weer ga ik dit jaar waarschijnlijk niet naar het bevrijdingsfestival in Groningen en dat vind ik erg jammer, maar ook zonder een dergelijk festival vier ik in gedachten mijn / onze vrijheid

 

Bevrijdingsfestival 2014 Stadspark Groningen


 Doe je mee?
#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Machtige Muizenissen voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door 
@ireenbertholee verzonnen wordt.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten