Pagina's

zaterdag 12 maart 2016

Jippie, een Eiffetoren

Eiffeltoren 1989
 

"Wens het & Krijg het" staat op het affiche. Ik zie een scooter, een cadeau en een Eiffeltoren. "Gek, wie wil er nou een Eiffeltoren" denk ik een milliseconde voordat de echte prijs tot me doordringt "Ooooh, een reis naar Parijs!"

Eiffeltoren 100 jaar"Gezonde mensen hebben 100 wensen, een zieke slechts 1" is een bekend gezegde, dat regelmatig langskomt op internet. Dat klinkt logisch en mooi, maar geldt dit voor elke zieke? Ik kan niet spreken voor anderen, alleen voor mezelf. En eerlijk? Ik heb echt wel meer dan 1 wens. Het is niet zo dat ik alleen maar wens niet meer ziek te zijn, daarvoor invalideert mijn ziekte me niet genoeg. Ja, ik zou graag minder pijn en meer energie. Maar ik zou ook best graag die reis naar Parijs, of verder, een nieuwe camera of betere lens. Een nieuwe baan staat ook hoog op mijn wensenlijst, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben niet ziek genoeg om nog slechts één wens te hebben.

Parijs 1989Mijn voordeel is natuurlijk wel dat ik nog een toekomst heb, met plek voor deze wensen. En mochten er wensvervullingen uitgedeeld worden, staat gezondheid wel bovenaan. Niet direct de mijne, in de eerste plaats die van mijn dochter. Een betere gezondheid zou de vervulling van de andere wensen ook zeker makkelijker maken. Parijs is een grote stad en ik kan nu geen uren lopen, bijvoorbeeld. En ja, heel stom, ik krijg een zere wijsvinger van een hele dag fotograferen. Dan voel ik me na zo'n dagje stad best wel een watje, met mijn zere vinger. (en knieën en hoofd en enkels et cetera.. maar dat klinkt toch minder sneu)

Terug naar het affiche. Natuurlijk krijg je niet wat je wenst. Niet iedereen in elk geval. Je maakt kans op... en dan waarschijnlijk alleen op een aantal gesponsorde artikelen, ongelimiteerd wensen worden meestal niet gehonoreerd. Ik doe niet mee. Het is bij een bepaalde zender, waar ik niet naar luister. Ik koop wel elke maand een vijfde staatslot, om een maand lang te kunnen dromen, over wensen die vervuld worden. Simpele, zoals een nieuwe camera, of de meer onbereikbare: een Eiffeltoren in de tuin!
(en een tuin waar hij inpast)

Versailles 1989






Geen opmerkingen:

Een reactie posten