Pagina's

zaterdag 27 februari 2016

Wandelen

Ik ben echt gek op wandelen. Toch doe ik het niet zoveel. Één van de redenen dat wij een hond hebben, is mezelf te stimuleren er meer op uit te gaan. Natuurlijk troffen wij dan weer een hond, die liever lui dan moe is en helemaal niet gek op wandelen. Dat komt goed uit als het buiten koud en nat is, maar met het huidige (zonnige!) weer wel jammer.

BeijumerbosDus.. ongeacht de wensen van de hond, wij gingen vandaag op pad. Als ik ga wandelen, is het vaak in het 'bosje' achter onze wijk. Fototoestel mee, want er valt altijd wat te zien. En het was genieten. Het is me dit keer gelukt een meerkoet vast te leggen, die 'over water loopt'. Ondertussen stond de hond aan z'n riem te trekken, dat hij naar huis wilde, maar toch. (als ik hem niet aan de riem doe, blijft hij bij elk polletje gras 5 minuten snuffelen of loopt gewoon weer naar huis) Katjes liepen al volop uit en ik zag zelfs allemaal groen blad. En dat al voor het klein hoefblad, dat volgens mij normaliter veel eerder is. Het is op veel plekken wel erg nat. Natter dan andere jaren, zo lijkt het, hoewel je hier ook zomers nog natte voeten kunt krijgen.

Het viel me verder mee dat het zo rustig was. Misschien is zondag meer een dag voor een wandeling, volgens andere mensen. Op zaterdag doe je boodschappen, zijn er wedstrijden en dergelijke. Voor mij niet, gelukkig. Ik deed wat beweging en vitamine D op. De hond was vooral blij dat we de 'zo kort mogelijke route' namen en wilde op de terugweg maar dat ik wat meer haast maakte.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten